Građani nam se žale da ne mogu da skeniraju račune iz prodavnica za nagradnu igru: Proveravali smo zašto kasne
Da li ste imali poteškoća u radu aplikacije?
U toku je novi ciklus nagradne igre čiji prvi krug će trajati od 12. januara do 25. februara 2023, međutim, pojedini građani nam se žale da računi koje žele da skeniraju nisu ispravni. Proveravali smo i čemu se radi.
Podsetimo, umesto slanja fiskalnih računa u kovertama, građani pravo učešća ostvaruju registrovanjem računa putem mobilne aplikacije „Uzmi račun i pobedi”.
Ukupni nagradni fond obuhvata 10 stanova u Beogradu, ukupne vrednosti od skoro 1,7 miliona evra. Predviđeno je pet javnih izvlačenja. Pravo učešća u prvom i svakom narednom izvlačenju imaće fiskalni računi uneti do 12 časova na dan izvlačenja. Oni računi koji budu registrovani nakon toga ili koji ne budu izvučeni u emisiji, imaju pravo učešća u narednom izvlačenju.
Nagradna igra je i deo borbe protiv sive ekonomije. Međutim, poslednjih nekoliko dana, našoj redakciji su se javljali građani koji su imali nedoumica u vezi sa skeniranjem računa.
Kako su nam obrazložili, račune iz marketa DIS nisu mogli da skeniraju, niti da se prijave za aktulenu nagradnu igru u kojoj učestvuju. Dodatno, kada bi proverili u aplikaciji, pisalo bi im da računo nisu prošli u sistemu Poreske uprave.
Osim u dotičnim supermarketima, građani su imali slične situacije i u drugim prodavnicama, poput modne kuće Zara.
Pitali smo predstavnike kompanije DIS o čemu se tačno radi.
Kako su nam objasnili, svi računi iz DIS marketa sistemski se uredno šalju u Poresku upravu, i imaju adekvatnu sadržinu koja je u skladu sa zakonom.
"Uzrok neprolaska, odnosno neznatnog kašnjenja određenih fiskalnih računa može biti u tome što su pojedini računi na obradi u Poreskoj upravi, tj. na skladištenju, u privremenom statusu i vreme prelaska na server Poreske uprave nije u realnom vremenu", rekli su u odgovoru za naš portal.
Slično se verovatno dešava i u drugim prodavnicama, a nije prvi put da nam se građani žale na rad aplikacije.
"Dosad sam unela oko 30 računa i na samo dva se učitao kod. Nekoliko puta se desilo da nije dobro odštampan, tj. da je ukrivo na papiru, pa nedostaje deo, ali na većini je normalan i kad skeniram ne reaguje i onda mi izađe da pokušam da unesem ručno", kaže Beograđanka O.J.
Dodatno, a kako ukazuju i u DIS-u, uvidom u aplikaciju “Uzmi račun” primećuje se da je ocena aplikacije samo 2,2 od mogućih 5, što je ispod svakog standarda, a na osnovu komentara na samoj aplikaciji jasno je da ima dosta onih koji upravo navode poteškoće skeniranja i validacije.
Aplikacija „Uzmi račun i pobedi” dostupna je u Google Play i Apple prodavnicama. U igri mogu da učestvuju samo računi koji sadrže QR kod, a druga važna novina jeste da svaki račun može da bude dobitni – nije propisana minimalna vrednost i svaki učesnik može da registruje neograničeni broj računa.
Takođe, učesnici će moći da ostvare uvid u sve svoje skenirane račune putem aplikacije, tako da ne moraju da čuvaju račune u papiru.
Da li vi učestvujete u ovoj nagradnoj igri? Da li ste imali sličnu sitauciju? Pišite nam u komentarima.
(Telegraf Biznis)