Kupac po kupac, gram po gram: Kako pojedine radnje varaju potrošače?

M. P.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Da li ste se ikada zapitali da li u pakovanju voća zaista ima onoliko grama koliko je navedeno?

Foto: Shutterstock

Da li ste se ikada zapitali da li u pakovanju voća ili povrća zaista ima onoliko grama koliko je navedeno? Ako je odgovor ne, možda bi nakon ovog teksta trebalo. Jedna Splićanka je tako primetila da u jednoj od prodavnica poznatog hrvatskog lanca varaju na paketima za 16 grama. Odnosno umesto napisanih 500, paket je imao 484 grama. I dok nekima ovo "varanje" na gramaži deluje minimalno, da bi se uopšte pisalo, računica je jasna: kupac po kupac, gram po gram, cent po cent i trgovci zarade solidan novac vagajući prazan vazduh.

Čitateljka Slobodne Dalmacije ukazala je i da sama prazna vaga pokazuje deset grama, koji se kako navodi, dodaju na svaki proizvod.

Hrvatski list poslao je upti četvrtom najvećem maloprodajnom lancu u Hrvatskoj, ali konkretan odgovor i objašnjenje još nisu dobili.

Telegraf Biznis pisao je i o varanju potrošača u beogradskim buticima. Radi se o tome kada prodavci ponude kvazi niže cene, a ispostavi se da su cene bile jeftinije pre samog tzv. popusta.

(Telegraf Biznis)