Proizvođač Milka čokolada optužen za obmanjivanje potrošača: Uradili 2 stvari, proglašeni za laž godine

B. P.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Pexels

Hamburški centar za savetovanje potrošača u Nemačkoj tužio je kompaniju Mondelez zbog smanjene težine Milka čokoladica, tvrdeći da na ambalaži nema jasne indikacije da je težina smanjena sa 100 na 90 grama.

Tužba je podneta Regionalnom sudu u Bremenu, prenosi list Velt.

Ovim povodom se oglasio i Armin Valet iz Hamburškog centra za savetovanje potrošača i pozvao zakonodavce da "konačno uspostave obavezujuće propise o smanjenju sadržaja ambalaže".

Mondelez je smanjio količinu punjenja u Milka čokoladama sa 100 grama na 90 grama i istovremeno povećao neke od cena, zbog čega je kompanija žestoko kritikovana, a u glasanju potrošačke organizacije Fudvoč čokolada Milka je proglašena za "najočigledniju reklamnu laž godine".

Kompanije Mondelez je sredinom jula objavila da su cene i troškovi nabavke kakao u celom lancu snabdevanja drastično porasli i da je kompanija, da bi ostala konkurentna, morala da preduzme "dobro osmišljene mere" pri čemu je nova težina čokoladnih pločica jasno naznačena na pakovanju, a potrošači obavešteni na društvenim mrežama.

Nova nominalna količina punjenja proizvoda odštampana malim slovima na prednjoj strani pakovanja, lako može da se previdi i često je skrivena na policama supermarketa.

"Pakovanje i dizajn su identični, a sama čokolada je neprimetno postala tanja za oko jedan milimetar. Potrošači se tako obmanjuju", upozorava Hamburški centar za savetovanje potrošača.

Kompanija Mondelez je odbacila ove optužbe navodeći da je transparentnost u odnosu sa potrošačima glavni prioritet.

"Jasno navodimo novu težinu na pakovanjima naših proizvoda", izjavila je portparolka kompanije i ponovila da su kupci o svemu obavešteni preko društvenih mreža.

(Telegraf Biznis/Tanjug)