Novca nema a skinut je sa računa: Bankomat totalno poludeo - usledila DUPLA NAPLATA - ovo svi moraju da ZNAJU!
Korišćenje bankomata za većinu ljudi predstavlja rutinsku radnju – ubaciš karticu, podigneš novac i nastaviš dalje. Ipak, iza ove naizgled jednostavne transakcije krije se niz rizika zbog kojih korisnici mogu ostati i bez kartice i bez novca.
Jedna od najčešćih situacija jeste zadržavanje kartice u bankomatu. To se može dogoditi ukoliko je kartica oštećena, čip istrošen ili ako dođe do kvara na samom uređaju. Bankomat će je „progutati“ i u slučaju da korisnik suviše dugo čeka pre nego što je preuzme. Poseban problem nastaje kada dođe do prekida komunikacije sa bankom, pa sistem iz bezbednosnih razloga automatski zadržava karticu.
Još veći šok za korisnike nastaje kada novac nije isplaćen, a sa računa je skinut. To se obično dešava u trenutku kada dođe do nestanka struje ili pada sistema. Mehanizam bankomata tada zadrži novčanice, dok softver evidentira isplatu. Slična situacija može dovesti i do duple naplate, kada se ista transakcija registruje dva puta.
Ni uplata na bankomatu nije bez rizika. Dešava se da novac ostane u mašini bez knjiženja na račun, naročito ako sistem „zamrzne“ tokom obrade. Još jedna neprijatna mogućnost je da bankomat isplati manje od traženog iznosa, a da sistem evidentira punu sumu, što korisnika stavlja u nezavidnu situaciju.
Iako banke u većini slučajeva vraćaju izgubljeni novac i kartice, problem je što taj proces ume da traje danima, a ponekad i nedeljama, naročito kada je u pitanju bankomat druge banke. Korisnici se tako često osećaju bespomoćno, zarobljeni između tehnike i birokratije.
U svetu u kojem se sve više oslanjamo na kartice i digitalne servise, samo jedan kvar bankomata dovoljan je da obična šetnja do najbliže filijale postane prava noćna mora.
(Telegraf Biznis)