TikTok menja ključnog čoveka usred borbe za opstanak u Americi

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Robert Schmiegelt / imago stock&people / Profimedia

TikTok je imenovao novog šefa javne politike za ceo američki kontinent u jednom od najosetljivijih trenutaka za budućnost ove platforme. Na tu poziciju dolazi Zijad Odžakli, iskusni funkcioner iz sveta politike i velikog biznisa, koji preuzima ulogu glavnog sagovornika kompanije sa američkom administracijom.

On na toj funkciji menja Majkla Bekermana, koji je punih pet godina vodio TikTokovu politiku u Sjedinjenim Američkim Državama i koji je još u aprilu najavio povlačenje sa te pozicije do kraja godine. Smenu u vrhu kompanije dodatno pojačava trenutak u kojem se dešava, jer TikTok i dalje pokušava da izbegne potpunu zabranu u SAD.

Generalni direktor TikToka Šu Zi Ču saopštio je zaposlenima da će Odžakli zvanično stupiti na novu funkciju 1. decembra, istog dana kada Bekerman prelazi u savetodavnu ulogu na globalnom nivou unutar kompanije.

Ko je Zijad Odžakli i zašto je njegov izbor ključan

Zijad Odžakli iza sebe ima dugu karijeru u državnoj upravi i velikim korporacijama. Bio je visoki zvaničnik tokom administracije Džordža Buša Mlađeg, a kasnije je obavljao važne funkcije u kompanijama Ford, SoftBank i Boeing. Upravo ta kombinacija politike i krupnog kapitala razlog je zbog kog je njegov izbor izazvao veliku pažnju u Vašingtonu.

Šu Zi Ču je u poruci naglasio da Odžakli donosi ogromno iskustvo iz javne službe i globalnih kompanija, uz uverenje da će voditi tim ka cilju da TikTok postane najpouzdanija platforma kroz veću transparentnost i saradnju sa vlastima.

Njegova nova uloga znači da će upravo on biti glavno lice TikToka pred američkim vlastima u trenutku kada se odlučuje sudbina aplikacije koja okuplja desetine miliona korisnika širom SAD.

TikTok i dalje pod pritiskom zbog bezbednosti i kineskog uticaja

Najveći problemi TikToka u Americi i dalje su povezani sa bezbednošću podataka, privatnošću i navodnim uticajem Kine na sadržaj i algoritme. Zbog toga je pokrenut plan da se američki deo TikToka proda grupi domaćih investitora, uz prenos kontrole nad algoritmom i moderacijom sadržaja.

Američki predsednik potpisao je u septembru izvršnu uredbu kojom je omogućeno da se pregovori o toj prodaji nastave. Istovremeno, rok za sprovođenje zabrane aplikacije produžen je za dodatnih 120 dana, kako bi se ostavilo prostor za dogovor sa kineskom stranom.

Iako dogovor još nije zaključen, sve više se čini da TikTok vodi trku s vremenom. Upravo zato je imenovanje Odžaklija na čelo javne politike TikToka u Americi protumačeno kao potez kojim kompanija pokušava da ojača svoju poziciju pred ključne odluke.

U narednim mesecima biće jasno da li će ovaj kadar iz sveta politike i korporacija uspeti da sačuva TikTok na jednom od njegovih najvažnijih tržišta na svetu.

(Telegraf Biznis)