Alibaba ulazi u trku sa Metom: Lansirane AI naočare koje "vide", slušaju i rade 24 sata bez punjenja

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Alibaba

Alibaba je zvanično ušla u tržišnu bitku sa kompanijama Meta i Xiaomi, lansiranjem svojih prvih pametnih AI naočara koje koriste veštačku inteligenciju. Novi model već se prodaje u Kini, a kompanija najavljuje i dolazak na globalno tržište.

Kineski tehnološki gigant Alibaba je započeo prodaju svojih prvih pametnih naočara pod imenom Quark S1, koje rade na njihovom Qwen AI modelu. Ovo je jedan od retkih direktnih ulazaka kompanije u svet potrošačkog hardvera i jasan signal da Alibaba ozbiljno gura "AI-first" strategiju.

Nove naočare imaju ugrađene prozirne ekrane koji prikazuju informacije direktno u vidnom polju korisnika. Tu su i kamere, mikrofoni, kao i zamenljive baterije koje traju do 24 sata. Koncept je veoma sličan pametnim naočarima koje već razvija Meta u saradnji sa Ray-Banom.

Foto: Nikola Anđić

Alibaba je samo nekoliko dana ranije napravila veliki iskorak i sa svojom Qwen aplikacijom, koja je objedinjena u jedan sistem i za veoma kratko vreme privukla više od 10 miliona korisnika, uz, kako navode iz kompanije, izuzetno visok nivo zadržavanja korisnika.

Dva modela i jasan udar na više cenovne klase

Pored modela Quark S1, koji u Kini startuje po ceni od oko 3.799 juana, odnosno oko 537 dolara, u ponudi će biti i jeftiniji model Quark G1 po ceni od 1.899 juana, ali bez micro-OLED ekrana. Oba uređaja pokreće Snapdragon AR1, čip posebno dizajniran za pametne AR naočare sa posebnim procesorima za AI zadatke.

S1 je već dostupan za kupovinu preko platformi Tmall, JD.com, Douyin, kao i u više od 600 prodavnica u 82 grada širom Kine. Iz Alibabe potvrđuju da će međunarodne verzije stići tokom sledeće godine, uključujući i prodaju putem AliExpressa.

Tržište pametnih naočara eksplodira, konkurencija nikad jača

Prema podacima IDC-a, tokom prethodnih godinu dana u Kini je isporučeno više od 1,6 miliona pametnih naočara, dok sa modelima koji imaju ugrađene ekrane taj broj prelazi 2 miliona jedinica. Xiaomi trenutno drži oko trećinu tržišta, ali sa ulaskom Alibabe očekuje se dodatni talas konkurencije.

Alibaba u nove naočare integriše veliki deo svog ekosistema, uključujući Taobao, Fliggy za putovanja i Alipay za plaćanja, dok su za muziku obezbeđene usluge iz partnerstava sa NetEase i Tencent.

Analitičari ocenjuju da Alibaba ovim potezom ozbiljno menja odnos snaga na tržištu pametnih naočara i da Kina sada postaje centralno bojno polje za sledeću generaciju AI uređaja.

(Telegraf Biznis)