Strimer uložio 160.000 dolara u igru i rekao da ga ne zanima prodaja, a onda se desilo neočekivano
Kada je japanski strimer Jošinama odlučio da uloži 25 miliona jena, odnosno oko 160.000 dolara, u razvoj sopstvene video igre, nije imao velika očekivanja. Njegova ideja bila je jednostavna: da napravi igru iz snova, čak i ako se ne bude prodavala. Manje od deset dana kasnije, stvarnost je potpuno demantovala taj stav.
Igra Mamon King, simulator uzgoja čudovišta inspirisan serijalom Monster Rancher, prodata je u 60.000 primeraka za samo devet dana, što je čak šest puta više od početnih procena. Projekat je razvijen u saradnji sa japanskim studijom LiTMUS, a uspeh je iznenadio i same autore.
Prema zvaničnom saopštenju studija, Mamon King je u jednom trenutku bio najprodavanija igra na japanskom Steam tržištu, dok je na My Nintendo Store Japan zauzeo drugo mesto po broju preuzimanja. Iako je kasnije pao na niže pozicije, cilj je već ostvaren jer je igra pronašla svoju publiku.
Od sporednog projekta do velikog hita
Direktor igre Ju Totsuka otvoreno je priznao da Mamon King u početku nije bio prioritet. Zbog žanra i obima projekta, studio nije očekivao naročit uspeh. Sve se promenilo kada je video koliko je Jošinama odlučan da iznese projekat do kraja, uprkos tome što nema iskustvo u razvoju igara.
Totsuka je kasnije izjavio da je u najboljem scenariju očekivao do 30.000 prodatih primeraka za godinu dana, dok je 10.000 u prvoj nedelji smatrao gotovo nedostižnim ciljem. Brojka od 60.000 kopija u jednoj nedelji ostavila ga je, kako kaže, bez reči, a zasluge je pripisao zajednici koju je Jošinama godinama gradio kao strimer.
Sam Jošinama priznao je da je šokiran rezultatom. Naveo je da su igru igrali ne samo njegovi pratioci, već i drugi strimeri, prijatelji, pa čak i ljudi sa kojima nikada ranije nije imao kontakt, što je dovelo do lavinskog širenja interesovanja.
Sav novac ide u sledeću igru
Autori su već potvrdili da Mamon King dobija veliko ažuriranje koje će proširiti osnovni sadržaj igre. Jošinama je dodatno naglasio da će sav novac zarađen od prodaje uložiti u razvoj sledećeg projekta, sa ambicijom da napravi još bolju igru.
U planu je i fizičko izdanje za Nintendo Switch, što dodatno potvrđuje da ovaj projekat više nije mali lični eksperiment, već ozbiljan komercijalni uspeh. Trenutno je Mamon King dostupan na Windows platformi putem Steama i na Nintendo Switch konzoli.
Priča koja je počela kao lična avantura jednog strimera danas se pretvara u primer kako strast, zajednica i spremnost na rizik mogu da donesu rezultat koji niko nije planirao.
(Telegraf Biznis)