Transport između Nemačke i Austrije uz rešenje koje garantuje 14.000 tona ugljen-dioksida manje

  • 1

U svetu se još uvek mnogo robe prevozi šleperima drumskim saobraćajem, pa čak i na veoma daleke destinacije. U cilju prebacivanja robnog transporta sa drumskog na železnički saobraćaj, Bečka luka je uspostavila saradnju sa preduzećem Helrom, koje se bavi inovacijom prikolica.

Kamion-šleper sastoji se od prikolice i tegljača.

Da bi se što više prikolica moglo transportovati železnicom, potrebno je da se njihov pretovar učini jednostavnijim i bržim. Do sada se više od 90 odsto prikolica u Evropi zbog tehničkih barijera nisu mogle prebaciti na šinski saobraćaj.

Zahvaljujući Helrom-ovom inovativnom sistemu, pretovar sa drumskog saobraćaja na železnički biće značajno olakšan, a efekat staklene bašte smanjen.

Kod tzv. "Trailer Rail" radi se o specijalnim vagonima za koje se za utovar i istovar ne koriste standardna vozila sa kranovima, već su potrebne šine i pričvršćena površina koja se pruža paralelno sa šinama. Helrom-ov vagon se otvara sa strane, i tako se prikolica bez podizanja gura na vagon a vagon je vuče.

Uz pomoć u vagonu integrisane pokretne tehnologije prikolica može direktno sa vagona da se natovari na tegljač kamiona. Zahvaljujući patentiranoj horizontalnoj tehnologiji za robne vagone i terminale utovar i istovar vagona sa tegljačem obavlja se veoma jednostavno.

šleper beč Foto: David Bohmann

Ono što je u avgustu 2020. godine započelo kao pilot-projekat sada se redovno koristi u svakodnevnom poslovanju Bečke luke. Nedeljno saobraćaju tri runde vozova između Nemačke i Austrije sa prikolicama natovarenim novom tehnologijom.

Cilj Bečke luke je da se ubuduće transportuje do 40 prikolica po vozu i time godišnje uštedi više od 24.000 vožnji šleperima između Beča i Dizeldorfa.

Za klimu to znači godišnje oko 14.000 tona ugljen-dioksida manje. Ovaj zajednički projekat Bečke luke i firme Helrom nagrađen je sa "EL-MO Award" nagradom, koja odlikuje inovativna preduzeća i projekte.

Video: 9 efikasnih načina za uštedu energije na poslu

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mihajlo

    29. decembar 2022 | 11:42

    Pobrkali ste narative, "efekat staklebe baste" je bio aktuelan 80-tih...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>