Transport između Nemačke i Austrije uz rešenje koje garantuje 14.000 tona ugljen-dioksida manje
U svetu se još uvek mnogo robe prevozi šleperima drumskim saobraćajem, pa čak i na veoma daleke destinacije. U cilju prebacivanja robnog transporta sa drumskog na železnički saobraćaj, Bečka luka je uspostavila saradnju sa preduzećem Helrom, koje se bavi inovacijom prikolica.
Kamion-šleper sastoji se od prikolice i tegljača.
Da bi se što više prikolica moglo transportovati železnicom, potrebno je da se njihov pretovar učini jednostavnijim i bržim. Do sada se više od 90 odsto prikolica u Evropi zbog tehničkih barijera nisu mogle prebaciti na šinski saobraćaj.
Zahvaljujući Helrom-ovom inovativnom sistemu, pretovar sa drumskog saobraćaja na železnički biće značajno olakšan, a efekat staklene bašte smanjen.
Kod tzv. "Trailer Rail" radi se o specijalnim vagonima za koje se za utovar i istovar ne koriste standardna vozila sa kranovima, već su potrebne šine i pričvršćena površina koja se pruža paralelno sa šinama. Helrom-ov vagon se otvara sa strane, i tako se prikolica bez podizanja gura na vagon a vagon je vuče.
Uz pomoć u vagonu integrisane pokretne tehnologije prikolica može direktno sa vagona da se natovari na tegljač kamiona. Zahvaljujući patentiranoj horizontalnoj tehnologiji za robne vagone i terminale utovar i istovar vagona sa tegljačem obavlja se veoma jednostavno.
Ono što je u avgustu 2020. godine započelo kao pilot-projekat sada se redovno koristi u svakodnevnom poslovanju Bečke luke. Nedeljno saobraćaju tri runde vozova između Nemačke i Austrije sa prikolicama natovarenim novom tehnologijom.
Cilj Bečke luke je da se ubuduće transportuje do 40 prikolica po vozu i time godišnje uštedi više od 24.000 vožnji šleperima između Beča i Dizeldorfa.
Za klimu to znači godišnje oko 14.000 tona ugljen-dioksida manje. Ovaj zajednički projekat Bečke luke i firme Helrom nagrađen je sa "EL-MO Award" nagradom, koja odlikuje inovativna preduzeća i projekte.
Video: 9 efikasnih načina za uštedu energije na poslu
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihajlo
Pobrkali ste narative, "efekat staklebe baste" je bio aktuelan 80-tih...
Podelite komentar