EU staje na put lažnim "zelenim" tvrdnjama: Kompanije moraju da dokažu da zaista imaju eko proizvod

 
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Obmanjujuće tvrdnje o proizvodima kao što su "ekološki prihvatljiv", "CO2 neutralan" i "biorazgradiv" - uskoro bi mogle biti stvar prošlosti.

EU ide napred sa planovima za iskorenjivanje tzv. "zelenog pranja" (eng. greenwashing), što je upotreba obmanjujućih tvrdnji i reklama za zeleno etiketiranje.

Evropski parlament i Savet EU postigli su privremeni sporazum o novim pravilima za zabranu "zelenog pranja", prakse koja prenosi lažne, pogrešne ili nepotkrepljene tvrdnje o navodnim prednostima proizvoda, kreiranih u skladu s normama za zaštitu životne sredine.

Cilj novog pravila je da zaštiti potrošače od takvih lažnih tvrdnji i da im pomogne da donesu bolje i informisanije odluke o kupovini.

Ako žele da promovišu "zelene" tvrdnje, kompanije će morati da obezbede "dokaz o priznatim izvrsnim ekološkim performansama relevantnim za tvrdnju", jer će tačni i pouzdani podaci merenja biti ključni za dokazivanje tvrdnje.

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>