• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Pivski otpad postaje modni hit: Hrvatska kompanija stvorila kožu od ječmenog slada

D. J.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Pre tri godine, preduzetnici Andrej Marić i Tamara Vučetić osnovali su firmu "Bio materials"

  • 0
Ječam, žitarice Foto: Pixabay

Sintetička koža, ima brojne prednosti u odnosu na pravu kožu. Kupce često privlači jer je pristupačnija i ekološki prihvatljivija, budući da proizvodnja prave zahteva upotrebu hemikalija štetnih po životnu sredinu, dok se sintetička koža može proizvoditi bez tih štetnih supstanci.

Pre tri godine, preduzetnici Andrej Marić i Tamara Vučetić osnovali su firmu "Bio materials" koja se bavi razvojem novih materijala. Pre pola godine postali su komercijalno aktivni pokretanjem brenda Sabant.

Jedna od inovacija koju nude je eko umetna koža biljnog porekla napravljena od piva, tačnije od ostataka ječmenog slada nakon proizvodnje piva. Ovu kožu, prikladno materijalu od kojeg nastaje, nazvali su Beer skin (pivska koža).

- Želeli smo stvoriti materijal koji nije samo održiv i zelen već zanimljiv i privlačan čak i kada ta komponenta održivosti ne bi bila deo jednačine. Kako smo oboje živeli preko puta pivare, a sama firma započeta je naravno uz pivo, ostaci proizvodnje piva su nam se činili kao logičan odgovor - kaže suosnivač Andrej Marić, prenosi Poslovni.

Preduzetnici su proučavali svojstva postojećih materijala biljnog porekla i ječmenog slada te uvideli kako ovaj otpadni materijal može služiti kao gradivna baza novog materijala.

- Nakon meseci testiranja i isprobavanja u saradnji s našim italijanskim partnerima, našli smo način obrade koji omogućava inkorporaciju ječmenog slada u formulu za kožu biljnog porekla. Vlakna iz biljnih materija uvedena su u strukturalne elemente veštačke kože pomoću stabilizatora. Predobrađeni ječmeni slad je osušen i mleven na specifičnu finoću koja omogućava da se uklapa u poliuretan - rekao je Marić.

On naglašava kako je cilj njihovog brenda Sabant gurati granice mogućeg i dokazivati da postoje novi trendovi koji imaju manji uticaj na okolinu:

- Što se tiče svesti potrošača, mislim da se ona polako menja i da se sve više ljudi pita kakav će uticaj njihove potrošačke navike imati na svet oko nas.

Trenutno su im najčešći kupci lokalni zagrebački dizajneri. Sa dizajnerkom Mirjam Krajina sarađivali su na izradi torbe Raw Bag, a takođe su napravili i fudbalsku loptu od pivske kože. Prva je kao poklon otišla investitoru i hrvatskom fudbaleru Marku Pjaci.

- Hrvatska ima puno inovativnih i kreativnih ljudi, a ekipa iz Sabanta je jedna od njih - rekao je Pjaca.

(Telegraf Biznis)

Video: Zaprepašćujući prizor u malinjacima u selu kod Prijepolja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>