• 0

Nove lokomotive puštene na pruge: Najmlađa lokomotiva Srbija karga nije više stara 38 godina

Naš cilj je da Srbija i u železničkom, kao i u drumskom saobraćaju, bude nezaobilazni tranzitni koridor

  • 0

U železničkoj stanici Resnik su u saobraćaj pustene nove “Simensove” Vektron lokomotive, a potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da Vlada Srbije ulaže u razvoj i modernizaciju železnice kako bi Srbija postala nezaobilazni tranzitni koridor.

U nabavku novih 16 lokomotiva uloženo je 64 miliona evra, a Mihajlović je prisustvovala njihovom puštanju u saobraćaj novih lokomotiva, preduzeća “Srbija kargo”, i porucila da nema ničeg važnijeg od rekonstruisanih pruga i novih vozova.

- Naš cilj je da Srbija i u železničkom, kao i u drumskom saobraćaju, bude nezaobilazni tranzitni koridor. Za to su nam potrebne obnovljene pruge, novi vozovi, obučene mašinovođe, kao i da pratimo tehnološki napredak u svetu - kaže Mihajlović.

train, voz, zeleznica, metro,

Foto: Pixabay

Naglasila je da se mora nastaviti ulaganje, da predstoji još dosta posla kako bi se za najviše pet do šest godina kompletno modernizovao železnički Koridor 10.

- Danas to mnogima zvuči neverovatno, ali je zvučalo neverovatno i 2014. sve što smo do sada uradili na modernizaciji železnice - kaže Mihajlović.

Podsetila je da je u prethodnom periodu nabavljeno 48 putničkih vozova, a sada, posle skoro 40 godina i 16 teretnih lokomotiva, te istakla važnost zapošljavanja mladih mašinovođa.

- Pre nekoliko godina prosečna starost mašinovođa u Srbija kargu je bila oko 50 godina, a u prethodne dve godine zaposleno je oko 180 mladih mašinovođa. U prethodnom periodu obnovljeno je oko 500 kilometara pruga, a još oko 500 kilometara pruga biće obnovljeno u toku ove i iduće godine -navela je Mihajlović.

V.d. generalnog direktora “Srbija karga” Dušan Garibović rekao je da su nove, najsavremenije lokomotive nabavljene uz podršku Vlade Srbije, potpredsednice Vlade, resornog Ministarstva i Evropske banke za obnovu i razvoj.

- Od danas najmlađa lokomotiva Srbija karga nije stara 38 godina, već sa 16 novih lokomotiva izlazimo u susret potrebama svih investitora koji koriste usluge železnice - rekao je Garibović.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Komentari

Preporuka sa Weba

Google preporuke