I restorani imaju svoje botove, verujete li im?

Često se gosti opredeljuju za određeni restoran ili klub tako što prethodno prethodno pročitaju recenzije gostiju na internetu

Sve više restorana pokušava da privuče ljude kupovinom lažnih internet-ocena gostiju, pratioca na Fejsbuku i Instagramu, kao i lajkova na objavama restorana, pišu evropski mediji.

Često se gosti opredeljuju za određeni restoran ili klub tako što prethodno prethodno pročitaju recenzije gostiju na internetu.

Ovih dana, na internetu se se pojavile informacije o tome kako i po kojoj ceni mogu da se kupe recenzije, a jedna od preporuka je  Tip Advajzor, a nije zanemarljiv ni uticaj Instagrama ili Fejsbuka.

Kupovina recenzija se može obaviti preko raznih veb-stranica, koje se bave ovim poslom preko interneta, dok se cene kreću od tri dolara, pa naviše.

Jedan sajt nudi ugostiteljima 50 odličnih ocena koje bi ostavili gosti iz Amerike po ceni od 122 dolara. Za taj novac "gosti” bi na zvaničnom sajtu restorana boravili petnaestak dana i ostavljali lažne plaćene ocene koje bi bile podsticaj i drugim gostima da budu posetioci.

S druge strane, za 100 pratilaca na Instagramu dovoljno je izvojiti 2,99 dolara, dok je za 1.000 njih potrebno izdvojiti 12,99 dolara.

Cela priča oko online manipulacija otiša je toliko daleko da se po narudžbini otvaraju i lažne teme, koje komentarišu različiti članovi međusobno i na taj način obezbeđuju bolju vidljivost na internetu.

Istinske recenzije mogu biti od velike koristi gostima da se upoznaju sa uslugama restorana, međutim, problem nastaje kada se otvori novi objekat koji za nekoliko dana dobije odlične ocene, te izbije na vrh liste ponuda u nekom gradu, dok oni objekti koji se ne služe takvim stvarima, plaćaju ceh tuđeg „kvarnog” poslovanja.

(Telegraf Biznis/Politika)

Tagovi: recenzija, Restoran, Ručak

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata