• 51
 ≫ 

Za tačno 28 meseci trebalo bi da idemo prugom BG-NS brzim vozom: Vučić obišao vijadukt "Čortanovci"

 ≫ 

Tunel i vijadukt "Čortanovci" jedno su od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope

  • 51
Aleksandar Vucic Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Predsednik Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji vijadukta "Čortanovci" na železničkoj deonici Stara Pazova - Novi Sad, u okviru izgradnje pruge za velike brzine između Beograda i Budimpešte.

Tunel i vijadukt "Čortanovci" jedno su od najvećih investicionih i infrastrukturnih gradilišta u ovom delu Evrope.

Radove na modernizaciji i izgradnji dvokolosečne pruge Stara Pazova - Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta "Čortanovci", izvodi ruska kompanija "RŽD Internešnl", a projekat se finansira iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.

Predstavnici izvođača radova upoznali su predsednika sa projektom izgradnje vijadukta i tunela i napomenuli da je teren gde se gradi vijadukt bio veoma zahtevan, jer jer je tlo bilo močvarno i bilo je potrebno da se obezbedi.

Preneli su mi da je ugrađeno 1.450 šipova, dužine 30 metara, te da je urađena zaštita od kližišta, te da su radnici savladali velike muke i uspeli da urade posao.

Predsednik je na tome čestitao i srpskim i ruskim radnicima.

- Ovo će da promeni izgled Srbije - konstatovao je Vučić.

Aleksandar Vucic Vučić prilikom obilaska radova - Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

- Ako je most Vrla simbol Grdelice, vijadukt kod Čortanovaca biće simbol sveukupnog napretka Srbije, brzih pruga i možda najlepše mesto koje može da se vidi - istakao je predsednik.

Sa predsednikom Vučićem, radove obilaze i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.

Ruski ambasador Bocan-Harčenko kaže da je velika čast što Rusija učestvuje u ovom projektu, i da su dimenzije projekta "veličanstvene".

- Veličanstveno gradilište koje je i od evropskog značaja. I predstavnici RŽD kažu da će biti još više saradnje a to pokazuje da imamo bezbroj mogućnosti - naveo je on.

Vijadukt će biti dug 2,9 kilometra i nosiće ga 59 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.

Pored vijadukta, grade se dve tunelske cevi, svaka sa po jednim kolosekom, dužine od po 1,2 kilometra.

Aleksandar Vucic Radovi na vijaduktu "Čortanovci" - Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Radovi na izgradnji vijadukta i tunela "Čortanovci" počeli su 11. avgusta 2017. godine.

Rok za završetak radova je 52 meseca, a vrednost posla je 337,6 miliona dolara.

Kada cela pruga bude završena, prema najavama, od Beograda do Novog Sada stizaće se za 35 minuta.

Predsednik se interesovao i za projekat izgradnje Jedinstvenog dispecerskog centar za upravljanje saobracajem vozova u Srbiji, koji izraduju ruski i srpski železnicari.

Predsednik porajinske vlade Igor Mirović rekao je u razgovoru sa predsednikom Srbije, prilikom obilaska radova na vijaduktu Čortanovci, da je u pitanju najveći projekat ovog tipa u Vojvodini posle izgradnje kanala Dunav Tisa Dunav (DTD), pre oko 100 godina.

Aleksandar Vucic Mirović, Mihajlović i Bocan Harčenko - Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Vučić je rekao da je veoma zadovoljan kako radovi napreduju i kako će projekat izgledati kada bude završen i naveo da će se od centra Beograda do centra Novog Sada stizati za 30 minuta.

Predsednik je govoreći o tome koliko će ova pružna deonica rasteretiti saobraćaj na putevima, ukazao i na tragične bilanse na srpskim putevima ovog leta i zamolio građane da ne voze brzo.

Kako je kazao, ovo će biti simbol sveukupnog napretka Srbije.

- Izgleda impresivno! Srećan sam i ponosan što će ovo Srbija da ima. Za tačno dve godine i četiri meseca trebalo bi da idemo prugom Beograd-Novi Sad brzim vozom - poručio je Vučić.

Inače, kako je rekao dok je bio premijer Srbije razgovarao je sa premijerom Hrvatske da se ovakav projekat radi i prema Hrvatskoj ali je to (Zoran) Milanović odbio nakon čega je razgovarao sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom.

RŽD, izvođač radova na rekonstrukciji pruge, napomenuo je predsednik, je renomirana firma koja ima preko milion zaposlenih.

Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je prilikom obilaska da od vremena Josipa Broza Tita ova pruga nije obnavljana.

Vučić je obilazeći radove rekao i da će se sa Crnom Gorom razgovarati o daljim projektima na unapređenju železničke infrastrukture, a pozdravljajući se sa radnicima čestitao im je na trudu i zalaganju.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ena

    9. avgust 2019 | 13:26

    Dobra i značajna investicija za bududućnost Srbije

  • lavica

    9. avgust 2019 | 16:41

    To je samo jedna u nizu bitnih investicija koja će svim građanima omogućiti bolje i brže putovanje. Uz putovanje koje će biti sada mnogo brže, lepše i u boljim vozovima, biće jedan prelep inžinjerski poduhvat sa pogledom na celu panoramu tog kraja. Srbija ide napred i mnoge zemčje mogu samo da pokušaju da slede ovaj put, ali mi imamo predsednika koji misli na budućnost građana, a ne na svoju političku poziciju i na svoj položaj!

  • Milos

    9. avgust 2019 | 21:25

    Ovo je nasoj zemlji i potrebno.Projekat za svaku pohvalu.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>