
Saznajemo: Reka Morava ostaje u svom koritu, neće je seliti zbog koridora
Zapadnu Moravu neće seliti zbog Moravskog koridora, saznaje Telegraf Biznis.
U prostoronom planu budućeg Moravskog koridora, neće biti potrebno "ispravljati" reku zbog trase puta. Jedini radovi koje će trpeti reka jesu obaloutvrde, rekli su naši sagovornici.
- Nikakva selidba Morave nije planirana. Ne postoji nigde nikakvo izmeštanje reke - rečeno nam je u Saobraćajnom institutu CIP.
Podsetimo, pojedini mediji su preneli da će auto- put prema pomenutom nacrtu prostornog plana, "preseliti" reku Moravu. Koridor bi, kako se navodi, ne prelazeći preko Zapadne Morave, vodio pokraj sela Sirče i Grdice. I kako su pisali mediji, baš na tom potezu, na oko četiri, pet lokacija bilo bi "ispravljeno” korito Zapadne Morave, i to kod sela Sirče, Oplanića, Grdice i Adrana.
Međutim, prema našim saznanjima, tu saobraćajnica ima i zaštitnu funkciju od poplava, i radovi će biti na takozvanoj obaloutvrdi.
Zbog čestih poplava reka je tu, naime, menjala tok i meandrirala.
- Reč je o uređenju Morave i njenih pritoka kako više ne bi dolazilo do izlivanja. Dakle, radiće se samo obaloutvrde - rečeno je za Telegraf Biznis.
MORAVSKI KORIDOR
Srbija je prošlog meseca usvojila Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina, poznatiji kao Moravski koridor.
Završetak se očekuje za 2,5 godine, a za njegovu realizaciju planirano je kreditno zaduženje "kod stranih investicionih korporacija i fondova" na iznos od 800 miliona evra.
Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je ranije potpisala Memorandum o razumevanju i saradnji na izgradnji ovog koridora sa američkom kompanijom "Behtel", ali je tokom rasprave ukazala da ne postoji ugovor sa bilo kojom kompanijom, već da će Vlada Srbije formirati komisiju i tek onda utvrditi partnera.
Moravski koridor dužine oko 110 kilometara, povezao bi pola miliona stanovnika i na toj deonici posluje oko 20.000 malih i srednjih preduzeća.
Mihajlović je u raspravi u skupštini tada rekla da je Moravski koridor jedan od važnijih auto-puteva za privredni razvoj zemlje i da će deonica Pojate-Preljina u dužini od 110 kilometara povezivati građane centralne Srbije.
Ona je rekla da je razlog za predlaganje posebnog zakona taj što Srbija "nema vremena da čeka" i gradi auto puteve duži niz godina.
Moravski koridor povezaće sva veća naseljena mesta na tom području: Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku banju, Kraljevo, Čačak.
Koridor će biti direktna veza između Koridora 10 i 11, odnosno biće bolja interna povezanost zapadnih i jugozapadnih sa južnim i jugoistočnim delovima Srbije i dalje sa Bugarskom, Grčkom i Turskom.
VIDEO: Početak gradnje puta Krupanj-manastir Bogoštica
(Telegraf Biznis)
Video: Veliko interesovanje građana za turističke vaučere koje daje Pošta Srbije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Maki
Samo da se ne obrusava i da se ne raspada kao koridor 10. To je najvaznije gospodo...
Podelite komentar
teta
Bruka sta se radi u ovoj zemlji!
Podelite komentar
Jugoistok
Ne dirajte na Moravu.. Izlaz kod Stopanje molim..Ako hoćete na pečenje..
Podelite komentar