• 2
 ≫ 

5 fantastičnih brendova koji su umrli

 ≫ 

Mislite da su neke kompanije prevelike da bi propale? Razmislite opet.

  • 2
Brending strategija, marketing

U kakvoj su sada poziciji brendovi? / Foto: Shutterstock

Jak brend možda deluje kao celina koja nikada neće umreti, nešto što će sa nama biti zauvek.

Kada pomislite na marke kao što su Mekdonalds, Epl, Koka Kola...deluje nezamislivo da mogu ikada da propadnu. Stvarnost je, međutim, da čak i najveći brendovi, najprepoznatljivija imena mogu da potonu. Ponekad je to loš menadžment, nekada tržišne snage, nekada napredna tehnologija...

Evo pet od takvih koji su se smatrali besmrtnim, a kojih sada više nema

Pan Am

Nije retko da se identitet jedne države isprepliće sa nekom firmom. Takav slučaj je bio sa Pan Am-om. Osnovan 1927, ovaj avio-prevoznik bio je deo američke kulture tokom većeg dela dvadesetog veka. Bio je lider u industriji internacionalnih letova i luksuznih putovanja, kao i prvi prevoznik koji je omasovio upotrebu džambo džetova i koristio svoje kabinsko osoblje u marketinške i PR svrhe. Devojčice širom Amerike su sanjale da će postati stjuardese, a dečaci piloti.

Međutim, Pan Am je postao meta terorista i nakon nekoliko takvih incidenata, udruženih sa povećanom globalnom konkurencijom, ova kompanija prestala da postoji 1991. godine.

Thames Television

Kao vodeći deo ITV mreže od kraja šesdesetih do početka devedesetih, ova televizija imala je jedan od najprepoznatljivijih identiteta na britanskoj televiziji.

Thames je tokom svoga postojanja postala poznata i izvan britanskih granica, pre svega zahvaljujući kvalitetu sadržaja i produkcije koja se po mišljenju kritičara mogla meriti sa državnim BBC-jem.

Pri tome se najviše isticala humoristička emisija The Benny Hill Show i hvaljena dokumentarna serija The World at War. Sa radom prestala nakon što joj je 1991. godine oduzeta licenca, a kompaniju je preuzela FremantleMedia.

Woolworths

Bila je to jedno od najvećih imena u Velikoj Britaniji. Bilo kuda da se uputite, mogli ste da računate da ćete naići na njihovu radnju. Bila je to kompanija za maloprodaju poznata kao jedna od prvotnih američkih trgovina s istom cenom sve robe. Prva njihova prodavnica je otvorena godine 1878. Iako je vremenom narasla u jedan od najvećih maloprodajnih lanaca na svetu, snažna konkurencija je dovela do pada. 1997. F. W. Woolworth Company se preorijentisala na prodaju sportske obuće i odeće, zatvorivši sve preostale trgovine koje su operisale pod nazivom "Woolworth's" i promenila ime u Venator Group.

Godine 2001. firma se u potpunosti posvetila tržištu sportskih predmeta, i promenila opet ime u Foot Locker Inc (NYSE: FL). Brend je, međutim, oživeo poslednjih godina i u nekim zemljama se vratio.

Commodore

Svi smo navikli da imamo više računarskih uređaja, ali tokom sedamdesetih ta ideja je za mnoge bila misaona imenica. Danas, svi znaju za Epl, ali da li ste čuli za Commodore?

Commodore International bila je kanadsko/američka kompanija koja je nastala 1954. godina, a bavila se je proizvodnjom pisaćih mašina, elektronskih aparata i PC. Kratka kompjuterska karijera ove kompanije od samo dve decenije je ostavila ogromni trag u istoriji ove industrije pošto je ponudila na tržištu prvi kućni kompjuter, prvi kompjuter koji je prodat u milion primeraka, prvi višeprocesorski kompjuter i prvi pravi multimedijalni kompjuter.

Bez obzira na sve to, Commodore International je bankrotirao 1994. godine zbog velikog broja pogrešnih menadžerskih odluka.

Blockbuster

Još jedna žrtva nemilosrdnog rasta tehnologije, Blockbuster je jedna od onih marki za koje niste mogli ni zamisliti da će se pokrenuti devedesetih. Iznajmljivanje videa je tada bilo veliko tržište, a Blockbuster je bio njegov nesporni šampion, sa preko 9.000 prodavnica širom sveta na svom vrhuncu.

Ideja o odlasku u prodavnicu i iznajmljivanje filma na videokaseti na nekoliko noći možda se sada čini čudnom , ali tada su se tako gledali najnoviji filmovi, bar ako niste želeli da napunite sve policevideo-kasetama kupljenim u prodavnici.

Na vrhuncu, kompanija je imala blizu 85.000 zaposlenih u više od 9.000 prodavnica širom sveta. Tokom 2000. Netflix je predložio da preuzme Blockbusterov online segment, čime bi se eliminisalo slanje DVD-ova poštom.

Menadžment je ispratio ljude iz Netflixa uz smeh.

Stvari su išle odlično do 2007 godine, menadžment Netlfix-a pokušava da proda firmu Blockbusteru i ponovo dobija negativan odgovor. Kasnije te godine na čelo kompanije dolazi izvesni James Keyes, ali ni on ne uviđa opasnost od rasta Netflixa i Redboxa, koji su postajali sve jači.

2010 podnose zahtev za bankrot.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>