Darko Rundek za Telegraf Biznis: "Reci ne" plastici, i trgovci će morati da promene kurs
Darko Rundek je ovog leta podržao Grinpisovu kampanju protiv plastike za jednokratnu upotrebu predstavivši pesmu “Reci ne”. On je pozvao građane da potpišu peticiju i pridruže se onima koji se protive upotrebi jednokratnih kesa. Već sada je više od 50.000 potpisa.
U razgovoru za Telegraf Biznis, Rundek govori o značaju svesti koja pre svega treba da se neguje kod pojedinca, ali i tome kako da nateramo trgovce da promene svoju praksu.
- Poznato je da ste borac protiv plastike i ne propuštate priliku da apelujete protiv upotrebe jednokratnih kesa, sada ste podržali kampanju pesmom "Reci ne", kakve su prve reakcije?
- Nije bilo bogznakakvih reakcija, bar ne javnih, al nadam se da je Greenpeaceova peticija za zabranu jednokratne plastike dobila koju hiljadu novih potpisnika i da su ljudi koji su pesmu čuli doveli u pitanje svoje navike oko plastičnih vrećica i uopšte nekritičko korišćenje jednokratnih plastičnih predmeta.
- Pre početka serije vaših koncerata, jedan od izazova je bio da se prvi put u Srbiji na jednom koncertu koriste trajne plastične čaše. I uspeli ste u tome. Koliko je zapravo značaj toga van cifre o broju čaša?
- Pa značaj je već u tome da publika na koncertu uvidi da se može drukčije i da sledeći put kad im ponude jednokratne čaše to vide drukčije. Možda uviđajući da je njihov odnos prema materijalnom svetu onakav kakav je i prema vlastitom životu
- Koliko je naporno uhvatiti se u koštac sa zagađenjem?
- Napor je prije svega pao na leđa Zoranu Vuloviću, direktoru beogradskog Long Playa koji je imao hrabrosti i ljudske odgovornosti da krene protiv struje, a to u prvim koracima nije nimalo lako ni jeftino.
- Mi smo baš razgovarali i sa Zoranom o tome, međutim, iz vašeg ugla šta je potrebno, da se promeni da bi bilo masovnijeg uključivanja u slične kampanje?
- Potrebna je pre svega edukacija o posledicama aktualne glupave i razorne prakse i određeni osobni integritet da ono što si razumeo preneseš na svakodnevno delovanje.
- Koliko je važno osmisliti oblik akcije, a da se ekološka kampanja ne pretvori u prikupljanje dodatne zarade?
- Naravno da je važno organizovati se, udružiti, uzajamno podržavati u smeru koji je vođen širom vizijom ljudskog dostojanstva i kritičke inteligencije uprkos masovnoj manipulaciji potrošačkog društva.
- Uglavnom, svi pozivaju na svest ljudi i potrošača, ali da li je odgovornost jednosmerna?
- Ako već trgovci tupe svoje dok ide, možemo im pokazati da ne ide pa će morati da promene kurs.
- Koje nam opasnosti prete zbog tolike upotrebe plastike?
- Tolika upotreba plastike je samo deo zahuktalog mehanizma iscrpljivanja prirode u ime fizičke i mentalne lenjosti i profita zasnovanog na velikim serijama i niskom kvalitetu. Jednokratna plastika truje druga živa bića, ulazi u prehrambeni lanac, čini nas bolesnima, neplodnima i tupavima.
- U čemu se još ogleda vaš ekološki aktivizam, i na šta se najponosniji?
- Sve je povezano. Tu smo od Boga da svedočimo veličanstvenost i svetost svega što postoji. Nemam ja tu na što biti ponosan. Ravnoteža, sklad i poštovanje vode prema radosti. U ime te radosti vredi nešto preduzeti, zar ne?
- Može li ta ideja o trajnim čašama da se primeni na širi asortiman, da li imate planova u tom smislu?
- Ta je praksa već postojala i tu su firme koje ih proizvode i njima trguju. Nisu ni one rešenje. Puno više volim staklo. Na te masovne evente je najbolje poneti svoju čašu i uopšte trošiti manje, popravljati, deliti, jer vrednost je u pažnji a ne u količini.
Poslušajte Darkovu pesmu posvećenu borbi protiv zagađenja plastičnim kesama:
(Vesna Bjelić)
Video: Snimak iz drona brze saobraćajnice Šabac - Loznica
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rundek
Zanimljivo je pročitati jedan drugačiji intervju. Hvala!
Podelite komentar