• 4

Amerikanci jednostavno ne vole "fijat", i to je samo novi problem za našeg "fiću"

U SAD, gde je "fića" trebalo da se takmiči sa mini kuperom, prodaja iz godine u godinu rapidno opada

  • 4
Fabrika Fijat, Fiat, Kragujevac Foto: Telegraf

Kompanija Fijat krajsler automobili obustavlja prodaju svojih modela fijat 500 i električnih 500 hečbeka u Severnoj Americi.

Ovo je ujedno poslednji potez proizvođača automobila da  smanji izloženost tržištu automobila u Sjedinjenim Državama.

Kako proizvodnja oba modela prestaje u fabrici u Toluki u Meksiku, preostali inventar biće prodat naredne godine, navodi se u saopštenju kompanije. Italijansko-američki proizvođač automobila nije rekao koja vozila bi mogla da ih zamene.

Fijat je ipak utešio time da će nastaviti da sa prodajom na američkom tržištu ali sa malo većim krosoverom: 500x, našim 500 L i 124 spider. Ali, izgleda da ni oni nisu dovoljno veliki za američke standarde.

Fijat se, podsetimo, vratio na američko tržište 2011. godine, računajući da će stilski italijanski mikro automobil moći da se nadmeće sa američkim mini kuperom, dok je ispunio obećanje Obaminoj administraciji da će pomoći Amerikancima da prodaju američke male automobile koji štede gorivo.

Čak je i sam Serđo Markione priznao greške u marketingu odmah naredne godine.

Reno Fijat znak Foto: Shutterstock

Niže cene gasa i to što američki vozači jednostavno vole veliki SUV, sprečili su Fijatove napore da stekne prednost.

Prodaja svih automobila marke Fijat u Americi dostigla je oko 46.000 u 2014. godini i od tada je u slobodnom padu - spustila se 41% prošle godine na samo 15.521 vozila, najniži nivo od ponovnog uvođenja marke na američko tržište posle tridesetogodišnjeg odsustva.

Ove godine je još gore. Prodaja Fijata u prvoj polovini 2019. godine pala je za 38%, a isporuke modela 500 pale su za 25%, na 1.692. Prodaja 500 smanjila se za više od polovine prošle godine, na samo 5.370.

Mediji podsećaju da Fijat planira da izgradi poptuno novi električni 500 u Torinu, ali nije saopštio da li će taj automobil ići i u SAD.

AMERIKA NIJE JEDINI PROBLEM NAŠEG "FIĆE"

Nakon tradicionalnog tonedeljenog kolektivnog odmora, feragosta, u kragujevačkom Fijatu je startovala redovna proizvodnja. Već prvog radnog dana, međutim, bilo je, kako piše list Danas, ozbilijih problema u proizvodnom procesu, usled kojijh su radnici smene, u 11 sati, poslati kući.

Tokom prepodneva, naime, u fabričkim pogonima najpre nije bilo dovoljno delova, dok se nešto docnije pokvario robot za lepljenje stakla, zbog čega je tek pokrenuti proizvodni proces zaustavljen u 11 sati. Proizvodnja u drugoj smeni je počela koliko – toliko normalno.

Radnike su sa odmora dočekale i spekulacije o novom modelu, ali predstavnici sindikata, kao ni fabrički menadžment nemaju ni zvanične ni nezvanične najave o novom modelu u kragujevačkoj fabrike.

Dodatno, usled smanjenih dnevnica zbog kraćeg radnog vremena, dosta radnika u Fijatu odlazi samoinicijativno.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Arlekin

    4. septembar 2019 | 12:30

    Fića da se takmiči sa Mini Cooperom?! Jel to neka šala ili luda glava?😁

  • bane

    4. septembar 2019 | 16:06

    Po ceni po kojoj se ovde prodaje [Kanada] moze da se kupi Tojota ,ili Honda Civik koje su klasa za Fijat i po izgledu ,kvalitetu i potrosnji ,a o kvarovima u garantnom roku da i ne govorim .Ista stvar i sa Folcvagenom koji se pravi u Meksiku koji se nemoze uporediti sa Nemackim.

  • Stojko

    4. septembar 2019 | 13:58

    Da su realno hteli nesto da urade, prodavali bi taj auto pod Krajsler brendom.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>