Kasirka trgovinskog lanca na Balkanu: Kupcima smo skuplje naplaćivali i kucali ono što nisu kupili
Radnici su dobijali otkaz jer su prestari ili nakon porodiljskog odsustva
Nakon odrađene letnje sezone u objektima jednog trgovinskog lanca u Novalji na Pagu u Hrvatskoj, jedna sezonska radnica javila se Glasu Slavonije sa nizom loših iskustava koja je tamo doživela.
Ova priča ima i elemente krivičnih dela, a otežavajuća okolnost je i činjenica da se radi o velikoj kompaniji sa prodavnicama širom Hrvatske.
Radnica priču počinje s opisom loše atmosfere koja je vladala u radnji, jer je bio veliki pritisak na radnike kojih je bilo premalo.
- Svi oni koji i dođu, ubrzo daju otkaz, nakon čega nastaje potpuni haos i sav teret posla prebaci se na nas malobrojne koji smo ostali - pojašnjava i dodaje kako su nadređeni tražili od njih čak i da kradu.
- Do sredine sezone u trgovini uopšte nije bilo radnika obezbeđenja, a s obzirom na to da se usred leta dolaskom stranaca u radnjama dosta krade, morao je da postoji način da se sav taj manjak namiri. Nama kasirkama je rečeno da strancima otkucavamo cigarete i alkohol, na način da imamo unapred spremne šifre ili etikete tih proizvoda, u nadi da će proći i da kupac neće uočiti prevaru. Ako se neko požali da mu je previše naplaćeno, onda se izvinjavamo i vraćamo novac, a ako se niko ne žali, onda je to plus za firmu. Inventarom je čak utvrđen enorman višak cigareta, oko 40 boksova, zbog čega je jedan od radnika dobio povišicu za uspešno obavljen posao - ispričala je ova radnica i upozorila na kršenje prava radnika.
- Jedan mesar je dobio otkaz jer je prestar, drugi jer se navodno neko žalio na njega, a trećeg je menadžer izvređao i istog trena dao papire za otkaz. Jednoj devojci su dali otkaz nakon što je otišla na porodiljsko. Takođe, kada se na poslu jedan radnik povredio toliko da danima nije mogao da radi, hitnoj nije smeo da kaže kako i gde su nastale povrede, a sa plate mu je skinuto više od 1.000 kuna zbog višednevnog izostanka - zaključila je radnica.
Zlatica Štulić, predsednica Sindikata trgovine Hrvatske, kaže da su takve situacije šokantne i pojašnjava šta može da učini onaj ko se nađe u sličnoj situaciji.
- Od radnika niko u firmi ne sme da traži da radi bilo šta nezakonito, da vara kupce i slično. Radnik treba jasno da da do znanja da će raditi odgovorno i u skladu s pravilima struke i sve nepravilnosti treba da prijavi vođi objekta i upravi, a radnik koji je član sindikata treba da se javi tamo radi pružanja pravne pomoći - navela je Štulić.
(Telegraf Biznis/Glas Slavonije)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Marija P.
Zato na našim kasama je metod da kasirka kuca "brzinom svetlosti", baca artikle, kupac ne stiže da spakuje u kese, a kamoli da pogleda u kasu, platiš, nisi sve spakovao, tutne ti račun u ruke. Artikli sledećeg kupca već lete ka tebi, žuriš, puls 120, odlaziš. Ako vidim da mi je nešto kucano više puta, vratim se, ali mi kažu da je to pokupio kupac iza mene. Važno je da su oni "pošteni", snimaju svaki naš korak, a pokradu milione (godišnje). LOPOVI.
Podelite komentar
Sasa
Da li vi novinari znate da kasirse rade za minimalc, imaja odgovornost za novac robu, rokove, higijenu, popunjenost usluznost, planogram i Jos mnogo toga. Previše odgovornosti, previše posla, a malo vremena i Jos mala plata. Pa pored svega toga vi novinari stalno satanizujete trgovce. Dokle vise. Sta vi radite? Bovatite se satanizujuci druge? Stan ite za kas u jedn dan, pa kad vam svaki peti opsuje sve po spisku jer u novinama pise da ste lopov i
Podelite komentar
MINADA
DA PRIJAVI VODI OBJEKTA A ON NAJVECI LOPOV SVE POTICE OD NJIH ZAPAD VAM JE BLUZU OTVOREN PUT OSTAVITE IH BEZ RADNE SNAGE PA NEKA KRADU MAMU I TATU
Podelite komentar