Saradnja lokalnih i regionalnih proizvođača ključna za uspeh

Saradnja lokalnih I regionalnih prozvođača u oblasti prehrambene industrije ključna je za dugoročno uspešno poslovanje u ovoj oblasti, ocenili su danas učesnici panela "Let’s Talk About Retail/Distribution" u okviru konferencije Consumer rules summit u Beogradu

Predsednik UO Mercator Grupe Tomislav Čizmić je govoreći o značaju podrške trgovinskih lanaca u razvoju prehrambene industrije u Srbiji rekao da razvoj srpske prehrambene industrije u Srbiji nije u proizvodnji sirovina, već u kreiranju autentičnih srpskih brendova, koji mogu da budu konkurentni na tržištu Srbije i regiona. - Trgovinski lanci su važni u razvoju prehrambene industrije i stvaranju brendova, jer mogu da obezbede lanac snabdevanja velikog broja prodavnica širom zemlje i regiona - rekao je on.

Consumer rules summit, Beograd

Foto: Đorđe Tomić

Lanac snabdevanja i regionalna maloprodajna mreža, kakvu ima Mercator proizvođačima daje mogućnost da dobrim plasmanom robe budu dostupniji potrošacima, da bolje prodaju svoju robu i da na taj način povećaju i proizvodnju, rekao je Čizmić. Podsetio je da je Mercator pre pet godina, zajedno sa nekoliko proizvođača, kreirao brend Ukusi moga kraja, a da danas u asortimanu tog brenda Mercator ima gotovo 200 artikala, koje proizvode 26 proizvođača iz cele Srbije. Ono što je posebna važno, a govori u prilog ovoj saradnji, je da Mercator u oktobru kreće sa izvozom proizvoda iz serije Ukusa moga kraja, konkretno asortimana zimnice, na tržište Evropske unije, odnosno u Sloveniju. On je naveo i da je u osnovi strategije te kompanije saradnja sa lokalnim i regionalnim dobavljačima i da veruju da trgovac koji najbolje sprovodi tu strategiju može biti dugoročno uspešan. U svojim radnjama imaju više od 25.000 prozivoda, kako domaćih, tako i regionalnih proizvođača.

- Verujemo da će dugoročno uspešan trgovac biti onaj koji će uspešno lokalizirati svoju ponudu. Ključ je da se na pravi način postavi saradnja domaćih I regionalnih dobavljača, od najmanjih kojima pomažemo da se razvijaju, tako i većih jer tako dugoročno možemo napraviti pomak - istakao je Čizmić.

Naveo je da su trendovi takvi da kupci žele da što brže obave kupovinu te da inovacije mogu veoma da im budu od koristi i olakšaju taj posao. Učesnici konferencije složili su se da su inovacije u ovoj oblasti kao i saradnja u regionu i među dobavljačima veoma značajni za uspešno poslovanje  i da daju dobre rezultate. Na panelu su učestvovali i predstavnici trgovinskih lanaca Voli, Bingo, Mercata.

Dragan Bokan, predsednik kompanije Voli kaže je svima u interesu da se jačaju domaći proizvođači i brendovi. Aleksandar Seratlić, izvršni direktor u kompaniji Mercata je kazao da je važno da se stvara okvir zajedničke vrednosti i da su konzumenti sve zahtevniji, te da je neophodno im se isporuči najveća moguća vrednost. Ljiljana Kunosić, izvršni direktor u kompaniji Bingo takođe se složila da ako nema domaćih proizvođača, nema ni potrošača. Na skupu je rečeno da ritejleri treba da ulažu u svekupno znanje i tako pomognu malim, srednjim, ali i većim proizvođačima da njihov proizvod bude dugoročno konkurentan.

(Telegraf.rs/PR)

Tagovi: Beograd, Consumer rules summit, Mercator

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata