Mit je da u Švajcarskoj vozovi idu na vreme. Naš ne da je kasnio, nego se nije pojavio uopšte

 ≫ 
  • 9

Kad pomislite na Švajcarsku setite se i krilatice da je tamo sve...pa, "kao u Švajcarskoj". Tačno u sekund.  Vozovi su udobni, čisti i impresivno tačni, pročitaćete gotovo na svakom blogu o putovanjima. Međutim, uverili smo se da to baš i nije tako.

Naš voz ne da je kasnio, nego nije došao uopšte.

SBB (Švajcarska Federalna Železnica) vozi na relaciji Nojšatel - Cirih, destinacija koju je trebalo da pređemo za dva sata. Informisali smo se ranije da vozova ima u intervalu na oko 45 minuta pa se nismo brinuli da li ćemo stići na vreme na aerodrom.

Međutim, kada smo došli na stanicu i uredno kupili kartu do Ciriha, i pošli na peron, službenica nas je zaustavila i upozorila da "misli da voz kasni".

Pitali smo je koliko, na šta nam je odgovorila "nisam sigurna koliko, i da li će uopšte da stigne". To je bilo sve, ni njen kolega nije uspeo da nam da više informacija, ni zašto kasni, ni ništa slično. Savetovali su nas da sačekamo naredni koji, po redu vožnje nije bio na onih najavljenih 45 minuta, nego za sat i po.

Srećom, mi smo imali dovoljno vremena i kašnjenje, odnosno čekanje narednog polaska nije nam poremetilo planove i stigli smo na let.

Ipak, sat i po vremena na stanici nije prijatno po hladnom švajcarskom vremenu, ali sve se ipak oprosti kada kasnije pukne pogled na božanstvene predele koje bi svakako trebalo obići baš vozom.

Ukoliko se odlučite za voz, da znate da kada kupite kartu u bilo kojoj od SBB kancelarija (ili na samom aerodromu), nije potrebno ništa posebno uraditi pre ulaska u bilo koji voz, ne treba vam nikakva rezervacija za voz, niti je potrebno da je bilo gde poništite. Potrebno je samo da ga pokažete kondukteru u vozu kada se to od vas traži.

I potrebno je da uđete u ispravnu klasu voza. Postoji otprilike jednak broj vagona za putnike prve i druge klase i ukoliko ne uđete u ispravnu klasu ili ukoliko nemate kartu, plaćate kaznu po “flat” tarifi od nekoliko desetina švajcarskih franaka. Ako budete imali sreće, ljubazan kondukter će vas zamoliti da se prebacite u drugi vagon.

Inače, razlika u kvalitetu među klasama nije posebna (dok cena jeste). Praksa je da u drugu klasu idu đaci, studenti, porodice, a u prvu klasu uglavnom poslovni ljudi. Lako možete da ih pomešate, zato pre ulaska u sam voz obratite pažnju na broj vagona i oznake.

U međuvremenu, uživajte u veličansvenom pogledu i imajte na umu da u Švajcarskoj nije sve tačno kao švajcarski voz, ili to beše važi samo za sat?

Video: Kažete da su kod nas nesnosne gužve u prevozu? Ovde ljudi ulaze kroz prozor!

(Telegraf Biznis/V.B.)

Video: Skupština počela rad minutom ćutanja za stradale u NS i Dragana Markovića Palmu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoki CH

    14. oktobar 2019 | 16:21

    Ovo se dešava kada se neko baci pod voz, pa onda zbog uvidjaja se zatvara taj deo pruge.

  • plavi safir

    14. oktobar 2019 | 16:33

    Taj voz je imao neki problem te nije došao. Ipak to nije praksa u Švajcarskoj.

  • Zh

    14. oktobar 2019 | 21:13

    Eto ja zivim u toj ch i mislim da vi opisujete stvari veoma povrsno. Nema tu nikakvih kasnjenja osim izuzetnih situacija npr. sudar dva vozila na sinama, smrtni slucaj bacanjem pod voz, vrlo retko skoro nikada kvar voza itd. Ali za sve budete obavesteni i to najbrze moguce. Znaci neke stvari se dogadjaju i ne mogu se izbeci. Ako su greske zeleznice to vam bude placeno koliko ste kasnili.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>