• 14

"Srbija ne razlikuje benzince i dizelaše. Dižu namete za plin umesto da daju olakšice"

"Pojednostavljuju se stvari kada se kaže da će se problem zagađenja vazduha od vozila rešiti sa ograničenjem uvoza na Euro 5 ili Euro 6"

  • 14

Država bi trebalo da primeni sistemske mere po pitanju uvoza novih automobila i polovnjaka koje će motivisati građane i privredu da se opredeljuju za vozila koja manje zagađuju životnu sredinu odnosno vazduh, rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Kako je ocenio pojednostavljuju se stvari kada se kaže da će se problem zagađenja vazduha od vozila rešiti sa ograničenjem uvoza na "Euro 5" ili "Euro 6" standarde motora.

- Naša država apsolutno ne prepoznaje nikakvu razliku između pogonskog goriva, tako da vlasnici dizelaša, benzinca, vozila na metan ili plin, plaćaju istu registraciju, isti porez, isto ih košta parking mesto, isto se kreću po svim delovima grada dok je politika u razvijenim državama da vlasnici vozila koje manje zagađuje životnu sredinu imaju razne pogodnosti - kaže Okanović.

Vozila koja više zagađuju na zapadu imaju ograničenja kretanja po gradovima, ističe on.

- Kod nas ništa od toga ne postoji, i kada želite da uvezete polovni auto vama je potpuno svejedno da li ćete uvesti dizelaša ili benzinca a između njih je drastična razlika po pitanju zagađenja vazduha - kaže Okanović i dodaje da benzinac po standardu Euro 3 emituje istu količinu štetnih gasova kao Euro 5 dizelaš.

Kako navodi, u poslednjih 10 godina se drastično povećao udeo dizelaša a drastično je opao broj vozila na benzinski pogon koji se kasnije obično prebacivao na plin.

- Uvoz dizelaša je sad negde između 90 i 95 odsto kada su u pitanju polovni automobili - kaže Okanović.

On dodaje da vlasnici benzinaca koji može da se prepravi na plin nemaju nikakvih pogodnosti u Srbiji nego naprotiv imaju dodatne namete moraju da plate ispitivanje TNG uređaja i njihov petogodišnji pregled.

- Takva politika demotiviše da se voze vozila na plin koji je mnogo čistiji od benzina i od dizela. Sistem je takav da je svima najjeftinije da voze dizelaše - zaključuje Okanović.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mls

    31. oktobar 2019 | 15:55

    Ko još u ovoj zemlji uživa bilo kakve pogodnosti osim odabranih? Bitno je samo da se skine koža s ledja. Podignu platu za 10 evra, uslovi života poskupe za 20

  • Trle

    31. oktobar 2019 | 17:57

    Koga bre ti zamajavaš? Autobusi, kamioni, avioni, brodovi, traktori, građevinske mašine troše vazduh ili gas da bi se kretali? Samo su putnički automobili-dizelaši problem?

  • Boki

    31. oktobar 2019 | 16:11

    Zbog ekonomičnosti ljudi kupiju dizelaše, država ih ne može zabraniti jer je mnogo novca građana uloženo u njih. Ograničenje na uvoz bi bilo dugoročno rešenje i treba ograničiti samo uvoz starih dizelaša, ali već registrovane ne treba dirati, nismo mi Nemačka pa kako nam je ćef sa kupujemo nov automobil. Plin je dobra stvar, ali cena ugradnje za stara vozila je previsoka, dok novija baš i nisu pogodna za to.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>