• 34

Trivan: Zabrana uvoza "evro3" vozila realna od 2021, ne možemo da budemo groblje najgorih automobila

"Time bismo smanjili zagađenje vazduha i vratili bezbednost na ulice"

  • 34
Kola, Automobili, Farba, Boja, Guma, Tocak Foto: PIxabay.com

Realno je da od 2021. godine u Srbiji na snagu stupi zabrana uvoza automobila sa "evro3" standardom motora, izjavio je danas ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan.

On je za TV Prva rekao da je to jedna od mera koja je neophodna za smanjenje zagađenje vazduha, kao i borbe sa opasnim otpadom, što stari automobili nakon upotrebe postaju.

- Nisam siguran da možemo više da dozvoljavamo da budemo groblje najlošijih automobila - naveo je Trivan i dodao da su automobili sami po sebi opasni otpad i da se tu ne radi samo o izduvnim gasovima kojima zagađuju vazduh.

SRBIJA NATO POSLEDICE Ministar Goran Trivan, Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Kako je istakao, Ministarstvo zaštite životne sredine daleko je "doguralo sa inicjativom za zabranu uvoza ''evro3'' automobila", međutim, kako dodaje, i tu je potrebno postići određeni konsenzus u društvu.

Smatra da je za to moguće postići konsenzus, jer se ne radi samo o ekologiji, već i o bezbednosti.

Podsetio je da su najstarija vozila i najmanje bezbedna i ako bi se pravila statistika koja vozila učestvuju u saobraćajnim nesrećama u Srbiji, možda bi se došlo do podataka da su to ona najlošija, a to znači najstarija.

Trivan navodi da bi za početak bio zabranjen uvoz "evro3" motora, a da lično smatra da bi bilo dobro razmisliti i o zabrani "evro4".

On navodi da će tek od polovine 2020. godine uspeti da se reše sve administrativne stvari koje se tiču toga, te da je realno da to može da stupi na snagu od 2021. godine.

- Nije reč samo o zagađenju, već i o bezbednosti. Ne verujem da će cena bitno uticati na to šta ćemo raditi, država mora da povuče taj potez da bismo sami sebe zaštitili. I u ovome što se desilo poslednjih 15 dana kada je zagađenost u pitanju, vidmo posledice saobraćaja, odnosno saobraćaj je značajno doprineo tome - rekao je ministar.

6.000 ljudi premine zbog lošeg vazduha

Ističe da prvi korak ka smanjenju zagađenosti vazduha koji se tiče saobraćaja jeste da se eliminišu loši motori, a da je drugi korak da se ograniči kretanje vozila koja najviše zagađuju, što bi kroz nekoliko godina doprinelo znatnom padu zagađenja vazduha iz automobila.

- Zdravlje je najvažnije i neću uopšte kalkulisati, učinićemo sve da zdravlje naših građana bude bolje. Ako nam 6.000 građana godišnje premine zbog lošeg vazduha, to mora da se spreči i ima načina za to - zaključio je ministar Trivan.

Predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih vozila Miloš Petrović kazao je da sve ide u korist polovnih automobila, odnosno da dok se uveze maksimalno tridesetak hiljada novih automobila, u istoj godini bude uvezeno preko 150.000 polovnih.

- Ako to gledamo kumulativno, za prethodnih pet godina je 800.000 starih vozila ušlo u Srbiju, a kada prevedemo to u opasan opad - 800.000 tona će ostati u Srbiji negde na nekim placevima da zagađuje čovekovu sredinu - kazao je Petrović.

Naveo je da su vozila "evro3" počela da se proizvode 2000. godine i da su na kraju svog životnog veka, a da su vozila "evro4" počela sa proizvodnjom 2003. godine, te da Srbija ima obavezu da ih isključi iz saobraćaja jer ne zadovoljavaju ekološke kriterijume.

Dodao je i da od maja 2021. godine svaki automobil koji bude imao povećanu emisiju gasova neće moći da prođe tehnički pregled.

- Najvažnije je vratiti bezbednost na ulice. Ako bismo ''evro3'' automobile ukinuli smanjili bi zagađenje i vratili veću bezbednost na ulice -  navodi Petrović.

Guzva u saobracaju Ukidanjem "evro 3" automobila evro3'' smanjilo bi se zagađenje, Foto: Telegraf.rs

I Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da je dobra inicijativa da se zabrani "evro3" motor jer, kako kaže, to su stara vozila i ne samo da zagađuju životnu sredinu već utiču i na bezbednost.

Predsednik Unije potrošača Srbije Denis Perinčić smatra da zabrana uvoza "evro3" automobila neće mnogo uticati na cenu polovnih vozila jer, kako kaže, država treba da spremi i neki paket subvencija za modernija vozila, a, s druge strane, efekti koji se budu postigli eliminacijom vozila "evro3" i "evro4" biće višestruki.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Baki

    10. novembar 2019 | 16:17

    Brizni ekolozi obiđite Goliju navodno zasticenu zonu i vidite ko je reke stavio u cevi radi izgradnje MHC. Tj AKO IMATE PETLJU.

  • Neša

    10. novembar 2019 | 15:58

    Vece je groblje na nasim tekucim racunima. Kada planirate da to popravite i resite? Ljudi dizu ruku na sebe zbog dugova i loseg zivota, pa kad vam je vec stalo za nasu bezbednost onda prvo povecajte plate da moze normalno da se zivi, a mi Vam obecevamo da cemo posle toga svi kupiti nove automobile a stare cemo sa zadovoljstvom dati na otpad i te pare cemo uplatiti u humanitarne svrhe.

  • Kizza

    10. novembar 2019 | 13:17

    Neverovatno kakvih se gluposti može od vás čuti.... Ajde bre omogućite ljudima da se greju na gas ili toplane pod nekim razumnim cenama pa kada više ugalj ne bude osnovni izvor toplote za većinu privatnih kuća možete da prosipate priču o ekologiji

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>