• 12
 ≫ 

Stiže "stop" za nasrtljive trgovce: Uskoro ćete moći da se prijavite u registar "Ne zovi"

 ≫ 

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović ocenio je u istoj emisiji da je nacrt zakona kraj priče da je zaštita potrošača borba sa vetrenjačama i da se polako dolazi do standarda razvijenih društava

  • 12

Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom biće u prilici da se preko svog operatera prijave u registar "Ne zovi", rešenje je koje predviđa Nacrt zakona o zaštiti potrošača koji je u javnoj raspravi, rekla je danas gostujući na TV Pink pomoćnica ministra trgovine za zaštitu potrošaca Višnja Rakić.

Ona je navela da će registar "Ne zovi" biti kod regulatornog tela - RATEL-a, i nalaziće se na njihovom sajtu.

- Da bi zašitili potrošače, insistiraćemo na registru ''Ne zovi'', trgovci ne smeju biti nestrpljivi i nasrtljivi - rekla je Višnja Rakić.

Nacrt zakona predviđa i uvođenje prekršajnih naloga za lakše prekršaje trgovaca.

- To su nalozi za lakše prekršaje, kada inspektor predoči prekršaj trgovcu a on prihvati da u kraćem roku uplati pola iznosa kazne, pa se tako reši spor - rekla je Rakićeva i dodala da će takvi nalozi moći da se izdaju samo u slučaju prekršaja za koje postoje fiksne kazne.

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Goran Papović ocenio je u istoj emisiji da je nacrt zakona kraj priče da je zaštita potrošača borba sa vetrenjačama i da se polako dolazi do standarda razvijenih društava.

- Uvođenje prekršajnih naloga za nas krucijalno, to je bila naša primedba ranije, a do sada bila samo kolektivna tužba kao zaštita - rekao je Papović.

Najveće primedbe potrošača jesu oko poštovanja garantnog roka rekao je i dodao da je značajno što će biti novih rešenja u zakonima o poštanskom saobračaju, elektronskoj trgovini i zaštiti ličnih podataka.

- Neko je trgovcima prodao bazu podatka o penzionerima, kako drugačije objasniti to da ih neki trgovci nepogrešivo zovu - rekao je Papović.

On je naglasio da je uz zakon o zaštiti potrošača najbitnije izraditi podzakonska akta, tumačenja i jasne procedure, čega do sada nije bilo.

Video: Deset namirnica koje bi trebalo da prestanete da kupujete ako želite da uštedite novac

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Le le

    17. novembar 2019 | 11:59

    Jel mozemo i broj telefona banke da prijavimo

  • jupiter

    17. novembar 2019 | 11:20

    Koja sramota od zivkanja i nudjenja raznih gluposti!!!! Nepamtimo ovakvo grozno vreme i uznemiravanje... lezilebovici resili da zarade iz fitelje!!! Grozno!!Moral je 0. Nekad se gledalo na sat kad koga pozvati a sad????!!!!

  • Zakon

    18. novembar 2019 | 00:00

    A ko će nas trgovce da zaštiti od bahatih potrošača?! Onih što kupe npr haljinu, obuku je za jednu priliku i onda štrokavu hoće da vrate pod izgovorom da im ne odgovara?! Jer im pune glavu da trgovac MORA da im vrati novac! Zapamtite... NE MORA! Pročitajte pažljivo zakon! Ili se raspitajte kod tržišne inspekcije!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>