• 0

Dok Boing stopira svoj avion, njegov rival ima drugi problem - ne stižu da naprave koliko traže

Dok nekom ne smrkne...

  • 0

Dok je Boing zaustavio proizvodnju sporno modela 737 MAX, njegov rival Erbas suočava se sa sasvim drugačijim problemom: ubrzavanjem proizvodnje uskotrupnog modela. Jednostavno, ne mogu da postignu da odrade posao.

Takozvane "stretch" verzije mlaznog aviona A320neo bile su način da avio-kompanije zamene skupe avione na dužim rutama. Ali da bi postigao tu fleksibilnost, Erbas je morao da ponudi širok spektar rasporeda sedišta koji su samu montažu aviona učinili mnogo složenijom.

Sporija proizvodnja na najpovoljnijoj varijanti A321 znače da je evropskoj kompaniji ovog meseca potrebno 75% više isporuka u odnosu na novembar prošle godine da bi ispunili ciljeve kompletne godišnje proizvodnje.

Erbas je pred velikim izazovom - ne samo da treba da konsoliduje svoju prednost nad Boingom, već i da maksimizuje povrat svojih najskupljih modela uskih karoserija.

Erbas cilja 860 isporuka u svom asortimanu aviona za 2019. godinu, 20 manje od početnog cilja nakon što je kompanija u oktobru priznala da su njeni pogoni kasnili u proizvodnji. Svakim propuštenim avionom biće izbrisano najmanje 10 miliona evra (11 miliona dolara) dobiti, procenjuje analitičar kompanije Siti Čarls.

Iako su popularni, kašnjenja isporuke tih aviona bi mogla imati da ima veće posledice - potencijalno umanjiće buduće narudžbine za model koji je već rezervisan do 2024. godine sa zaostatkom od 6.193 aviona.

Što je više od 60 aviona mesečno.

- Potražnja za avionima A321neo bila je "mnogo veća nego što smo prvobitno predviđali" - rekao je portparol Erbasa.

Navodi da je ta letelica nekada činila samo 10% potražnje u seriji A320, a sada predstavlja preko 40% proceanta i raste.

(Telegraf Biznis)

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke