• 0

Reno, Luj Viton i Kartije "pate" zbog koronavirusa: Prodaja im ide sve lošije

I Ilon Mask je tek nedavno u Šangaju otvorio novu fabriku, a ovaj grad je jedna od glavnih "meta" aktuelnog virusa

  • 0

Globalni proizvođači automobila i luksuzni brendovi suočavaju se sa "poslovnim udarcima" u Kini, budući da bi koronavirus koji potiče iz Vuhana, mogao dodatno da ugrozi njihovo lošije ekonomsko stanje.

Reno, Honda i Pežo su među kompanijama koje imaju velike proizvodne pogone u ovom "kritičnom" gradu, koji broji 11 miliona stanovnika. Njegov aerodrom i železničke stanice su zatvorene za dolazeće putnike. Obustavljen je i javni prevoz, kao i neki od glavnih puteva. Najmanje 10 gradova i 30 miliona ljudi u Kini suočeni su sa transportnim restrikcijama, a Peking i Šangaj su najviše na udaru.

Ilon Mask je tek nedavno upravo u Šangaju otvorio novu "Tesla" fabriku.

Globalna auto-industrija je u dubokoj recesiji, a ograničen protok putnika kroz Kinu i sporne gradove, mogao bi dodatno da utiče na njihov biznis. Broj prodatih automobila u Kini, koja je najveće svetsko tržište, opao je za 2.3 miliona u 2019, prema podacima "LMC Automotive". Kineski zvaničnici kažu da bi pad mogao da se produbi ove godine. Zatvaranja zbog koronavirusa mogla bi da utiču na enormnu potrošnju koja se inače očekuje pred kinesku Novu godinu, jer turisti tada više putuju, kupuju poklone, čašćavaju sebe i zabavljaju se.

Ako potrošnja na usluge transporta i zabave opadne za 10 procenata, ukupni ekonomski rast Kine biće niži za 1.2 odsto.

Renault

Foto: Shutterstock

Francuski Reno je prodao oko 180.000 vozila u Kini 2019, odnosno 5 odsto od ukupne svetske prodaje. Njegova dva popularna terenca, Kadjar i Koleos 2, prave se upravo u Vuhanu. U 2018. Reno je ovde proizveo ukupno 47.758 vozila ova dva modela, kako bi zadovoljio potrebe kineskog tržišta, prenosi CNN. Rezultati prodaje ovih modela iz 2019, biće poznati ovog marta.

Prema podacima sa Renoovog sajta, fabrika u Vuhanu ima oko 2.000 zaposlenih i godišnji kapacitet od 300.000 vozila. Akcije kompanije su tokom 2019. već opale za skoro 14 odsto zbog izvesnih skandala. I akcije luksuznih brendova trpe posledice koronavirusa, budući da u ovo, praznično doba godine očekivano skoče. LVMH grupa, koja poseduje Luj Viton i Fendi, oslabila je za 4.5 odsto od ponedeljka, akcije brendova Guči i Balensijaga niže su za 5 procenata, dok je Ričmont, proizvođač Kartije satova, pao za 6 odsto.

Kineski potrošači u domovini, ali i u inostranstvu, na luksuzne komade potroše čak 115 milijardi dolara, što je ekvivalentno trećini ukupne svetske potrošnje. Konsalting tim firme "McKinsey" očekuje da će samo "kineska potrošnja" uzeti 40 odsto "svetskog kolača" do 2025. godine.

Video: Kinezi jedu žive žabe, slepe miševe...

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke