• 1
 ≫ 

Kako 2020. menja potrošački mentalitet?

 ≫ 

Pre oko dve decenije, na pragu ulaska u treći milenijum, stejkholderi su se pitali šta će nam doneti 2020, koja je u poslovnim krugovima i nazvana "The Year"

  • 1
Kompjuter, Novac, Kupovina

Foto: Pixabay.com

Trendovi se menjaju otkad je sveta, ali čini se nikada brže nego u poslednjih nekoliko godina. Pre jednu do dve decenije, glavna tema je bila politička stabilnost u 2020, ali nisu bila zanemarena ni pitanja vezana za kupovnu moć i zaposlenje.

Kada pričamo o potrošačkim navikama, prognoze su bile da će nam mobilni telefoni i aplikacije znatno olakšati i unaprediti proces plaćanja i kupovine, što se i obistinilo. Ovi trendovi su nam bukvalno promenili život.

1) Ekološka svest

 

Ova tema zastupljenija je više nego ikada, a kod nas se na primer odražava u kontekstu recikliranja stare odeće, koju prihvataju neki modni brendovi, nudeći kupcima vaučere s popustom zauzvrat. Od 2020. kod nas je počelai proizvodnja i distribucija isključivo biorazgradivih kesa, kao i njihovo naplaćivanje. Potrošači sve više u prodavnicu idu sa svojim cegerom, pa se tako svest o ekologiji kod njih bar malo "probudila".

2) Svesna ishrana (mindful eating)

 

Kod nas možda još uvek ne postoji prava reč za ovu pojavu, budući da ona dolazi sa Zapada i trebaće joj vremena da zaživi u Srbiji. Ipak, studije kažu da potrošači sve manje pribegavaju brzoj hrani, kako zbog sveopšteg zdravlje i kilaže, tako i zbog njene korelacije sa stresom. Okreću se hrani o kojoj zaista razmišljaju dok jedu - reč je o holističkom konceptu.

3) Radnje "single choice"

 

Zbog mnogo izbora koji često "parališe" kupce, sve više preduzetnika okreće se jednoj ideji. Tu su kafeterije, craft pivnice, objekti koje prodaju samo knedle ili palačinke umesto poslastičarnica. Ne samo da na ovaj način mogu da povećaju kvalitet proizvoda koji nude, već ih potrošači prepoznaju i kao "specifično mesto", a ne "mesto koje nudi sve". To umnogome menja našu svest o samom proizvodu, jer, ako se neko na primer bavi samo knedlama, i pravi ih na mnogo načina, pretpostavljamo da su one najbolje baš na tom mestu.

4) Dominacija influensera

 

Glavni uticaj će imati prodaja „od usta do usta“, a influenseri će imati zadatak da stvore vezu između kupca i brenda. A evo i zašto. U moru brendova i ponude, kupcima je sve teže da izaberu pravu uslugu i proizvod za sebe, i tu nastupaju influenseri koji su mnogo toga već isprobali, i onda daju svoja mišljenja i preporuke. Sa druge strane, potrošači, naročito mlađi koji sve više utiču na potrošačku moć - više veruju svojim omiljenim "zvezdama" s Instagrama ili Jutjuba, nego reklamnim kampanjama brendova.

5) Cloud bankarstvo

 

Čuvanje i pametno korišćenje podataka je oduvek jedan od ključnih izazova u svetu bankarstva. Taj izazov nije prevaziđen ni do danas. Zbog toga se u osnovi modernog bankarstva i danas sve više nalazi IT tehnologija, algoritmi, aplikacije i programi koji bankarima omogućavaju da na bezbedan i pametan način savetuju i opslužuju svoje klijente. Osim toga, boljoj štednji građana će doprineti i moderne aplikacije uz koje će klijenti ubuduće moći mnogo jednostavnije da prate i analiziraju svoje troškove.

Video: Kako do manje potrošnje goriva u automobilu

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nišlija

    15. februar 2020 | 22:13

    Pa ne menja se vala ništa. Od 90tih pa do danas smo na ivici debelog siromaštva. Čast izuzecima, a oni ili uživaju ili im se dižu džipovi u vazduh.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>