• 0

Nestle o svojoj reklami za C supu iz kesice: Potrošači rekli svoje, rezultati relevantni

"Ispitanici u direktnom izboru statistički značajno češće preferiraju C Kokošju supu", tvrde u Nestleu

  • 0

Nacionalna organizacija za zaštitu potrošača (NOPS) upozorila je potrošače i institucije o potencijalnoj nepoštenoj poslovnoj praksi kompanije Nestle.

Upozorenje se odnosilo na reklamu za C supu iz kesice za koju NOPS tvrdi da  obmanjuje.

- U reklamnom TV spotu za Nestle C kokošiju supu iz kesice iznosi se tvrdnja da je navedeni proizvod "No 1 kokošija supa". Oglasna poruka formulisana na nerazumljiv i dvosmislen način uskraćuje potrošačima neophodan nivo obaveštenosti i može ih navesti da donesu ekonomsku odluku koju inače ne bi doneli - navode u NOPS.

Za naš portal iz kompanije Nestle navode da su rezulati agencije koju su oni angažovali zarad ispitvanja - jasni, odnosno da su ispitanici posle istraživanja izneli svoju finalnu preferenciju.

Kako navode, "Ipsos Strategic Marketing doo" je uradio istraživanje tržišta i to slepi test dva proizvoda (Blind product test) – "C Kokošja supa (bistra supa sa testeninom)" i "Podravka Kokošija supa (bistra supa sa testeninom)". Ovaj vid istraživanja podrazumeva da ispitanici nisu unapred znali koju marku supa probaju. Dva proizvoda su testirana sukcesivno, jedan za drugim, a na kraju su potrošači izneli svoju finalnu preferenciju.

- Nalaz ovog istraživanja je da ispitanici u direktnom izboru statistički značajno češće preferiraju C Kokošju supu u odnosu na Podravka Kokošiju supu: 55% prema 45%. Uzorak je obuhvatio 309 ispitanika, oba pola, starosti 25 do 45 godine u tri grada u Srbiji: Beograd, Novi Sad i Niš, što su tri najveća grada koji reprezentuju regione Srbije. Ispitanici su imali prihode koji su bili najmanje srednje-niski prema sopstvenoj percepciji - kažu.

Ispitanici su bili korisnici dehidriranih supa iz kesice, koji najmanje 2-3 puta nedeljno jedu dehidrirane supe iz kesice, a dehidriranu kokošiju supu iz kesice jedu najmanje jednom nedeljno.

- Ispitanici su određivali svoj izbor prema ukusu, zbog čega nam je izuzetno drago jer za naše recepture koristimo najkvalitetnije prirodne sastojke koje naši potrošači dobro znaju i već koriste u svojim kuhinjama. Kvalitet i selekcija sastojaka su jasno naznačeni i na svim deklaracijama. Na osnovu ovog relevantnog rezulata istraživanja agencije "Ipsos Strategic Marketing doo", kompanija "Nestlé Adriatic S" s ponosom je svoj proizvod "C Kokošja supa" dodatno označila znakom "Broj 1 supa u Srbiji", a izvor istraživanja je jasno naveden i u TV reklami - rekli su u Nestleu.

Podsetimo, kako su naveli u NOPS, sporna poruka, prema Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o oglašavanju može se okarakterisati kao obmanjujuća, budući da pojam "No 1" može ukazivati na različita svojstava proizvoda i prosečnom potrošaču ne može biti potpuno jasno po čemu je, primera radi, Nestle C kokošija supa "broj jedan".

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke