• 11

Prevara rentakar agencije u Beogradu: Naplatili pranje kola 35 evra, a zimske gume 5 evra po danu

Našem sugrađaninu, M.N. u jednoj rentakar agenciji uz račun za korišćenje vozila naplatili pranje neverovatnih 4.245 dinara iako, kako tvrdi, nijednog trenutka nije bio upoznat sa tim. Agencija prekršila zakon, objašnjava Dejan Gavrilović iz udruženja "Efektiva".

  • 11
Prodaja Automobila Foto: Pixabay.com

Ukoliko iznajmljujete automobil u rentakar agenciji budite spremni da će vam papreno naplatiti dodatne usluge, iako vas na to nisu upozorili ili vam napisali u ugovoru prilikom rentiranja. Tako, ukoliko ne operete spolja automobil pre nego što ga vratite, to će vas koštati  4.245 dinara.

Verovali ili ne, oni naplaćuju čak i korišćenje zimske opreme, pa će vas lanci koštati 2.820 dinara, a zimske gume, koje su po zakonu o saobraćaju obavezne, još 564 dinara po danu.

Ukoliko vam se desi da zaprljate sedište, platićete za njegovo pranje 5.875 dinara. Ako kojim slučajem imate manje od 25 godina, uz redovnu cenu usluge moraćete da plaćate dodatnih 1.400 dinara po danu.

Predsednik potrošačkog udruženja "Efektiva" Dejan Gavrilović, koji je i ukazao na ovu prevaru, smatra da se agencija služi trikovima kako bi od svojih potrošača uzela što više novca.

Prema njegovim rečima, nerealno visokim cenama penala prekršili su Zakon o zaštiti potrošača, a dodatno je loše to što ljude nisu upozorili.

- Našem udruženju javio se M. N. koji je po dolasku iz Amerike koristio usluge rentakar agencije. Kako nam je ispričao, sve je bilo u redu do trenutka kada je došao da vrati automobil. Radnica mu je uz račun za korišćenje vozila uručila i račun za pranje automobila od neverovatnih 4.245,23 dinara. Ipak, pošto je žurio na avion, on je sve troškove platio. Tvrdi da nijednog trenutka nije bio upoznat sa time da će morati da plati penal ukoliko vrati zaprljan automobil - kaže Gavrilović.

- Odmah smo znali da je ova agencija prekršila Zakon o zaštiti potrošača, i to dva puta. Prvi put kada klijenta nije u ugovoru obavestila o svojoj kaznenoj politici, što se u zakonu vodi kao nepoštena poslovna praksa, a zatim i tako što su zbog nerealnih cena njihove ugovorne odredbe nepravične.

Zaštitnik potrošača je kontaktirao agenciju i tražili objašnjenje. Njihovo opravdanje bilo je da je potrošač prilikom potpisivanja ugovora upoznat sa kaznenom politikom, ali su uporno odbijali da pošalju primerak ugovora ili bilo kakav dokaz za svoje tvrdnje.

- Ono što mogu da posavetujem sve potrošače jeste da, ako im u rentakar agencijama daju račun sa nerealno visokim penalima, nikako ne plate, već da odmah izjave reklamaciju. Takođe, važno je da sačuvaju tu reklamaciju kao dokaz, a mogu za pomoć da se obrate i "Efektivi" ili nekom drugom udruženju za zaštitu potrošača - napominje Gavrilović.

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DARKO 100%

    25. februar 2020 | 19:35

    Vazi se samo ono sto je navedeno u ugovoru,svaka postena kuca treba sve jasno i citko da napise i da se korisnik upozna sa svim tackama pre nego sto podigne auto,, u ovom slucaju kuca nije korektna i bezobrazno hoce da naplati nesto sto nema u njenom ugovoru,podmukle prevare koje trebsju zakonski da se sakcionisu

  • Ja

    25. februar 2020 | 20:49

    Pa napisite koja agencija pobogu!! Da ljudi znaju da ne idu tamo!

  • Goran

    25. februar 2020 | 20:35

    Drzava neka ugasi tu agenciju koja se bavi prevarantskim metodama!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>