• 0

Veliki udarac za jednog od najmoćnijih tabloida na svetu: Tih 78 miliona evra je samo deo problema

Čuveni "San" trpi ogromne posledice zbog telefonskog hakovanja, ali i loše prodaje

  • 0
The Sun, novine

Foto: Profimedia

Pre nekoliko dana novine Ruperta Mardoka, "San" i "Nedeljni San", otkrile su da su izgubile 78 miliona evra (68 miliona funti) u proteklom periodu, kako zbog loše prodaje, tako i zbog telefonskih hakovanja.

Naime, zaposleni u ovom tabloidu bili su optuženi za nezakonito špijuniranje poznatih ličnosti, političara, članova kraljevske porodice i mnogih drugih, u želji da naprave ekskluzivne priče. Iz "News Group Newspapers Ltd", izdavača ovih izdanja, kažu da su ostali bez 54 miliona funti zbog štete nanete zvezdama kao što su Elton Džon i Elizabet Harli.

U toku je rešavanje slučaja hakovanja telefona princa Harija, čiji ishod bi mogao da ih dotuče. Osim "Sana", u problemu je i "Dejli Miror". Na sve ove slučajeve, Mardokov tabloid troši osmi deo svoje ukupne zarade.

Hakovanje nije jedini problem. Kako štampa sve više i brže odlazi u zaborav, tako i ovom britanskom magazinu pada prodaja. Prošle godine, u odnosu na 2018, prodato je 125.000 primeraka manje.

Kako piše u konkurentu Gardijan, tabloid San je na dobrom putu da izgubi titulu "najbolje prodavanog štampanog izdanja". Sa druge strane, "Tajms" i nedeljni "Tajms" su ostvarili profit od 4.3 miliona evra.

"Wireless Group Limited", iza koje takođe stoji Mardok, takođe je "porasla" sa 47 na 52,7 miliona evra.

Podsetimo se, Mardok je svojevremeno, kada je osnovao "Nedeljni San", rekao da će "novinari nastaviti da poštuju kodeks uređivanja propisan od strane Komisije za novinarske žalbe, a koji predstavlja standard za etičko ponašanje u novinarstvu".

On je dodao i da će zaposleni poštovati vrednosti pristojnosti prilikom prikupljanja informacija. List je trebalo da bude "zabavan i neustrašiv". Ipak, Mardokova politika poslovanja se očigledno nije mnogo promenila.

"San" je pokrenut nakon što je je Mardokova kompanija "News Corporation" morala da ugasi kultni tabloid originalnog naziva "News of the World", koji je izlazio 168 godina, zbog skandala oko prisluškivanja govorne pošte na telefonima.

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke