Straževica i pre roka: Još 20 metara, za dve sedmice tunel će biti probijen
U toku su radovi na probijanju preostalih 20 metara novog tunela "Straževica", koji će biti deo leve trake autoputa beogradske obilaznice, a u Putevima Srbije i kineskoj firmi "Pauer čajna konstrakšn korporejšn" kažu da će iskop biti završen za dve nedelje.
Na gradilištu preostalog dela obilaznice oko Beograda, od mosta preko Save kod Ostružnice do petlje Bubanj Potoka, u dužini od 20,4 kilometra, svakodnevno radi više od 400 radnika i oko 130 mašina, rekao je za Tanjug šef projekta Aleksandar Kostadinović iz Puteva Srbije.
Izgradnja levog tunela "Straževica", u dužini od 733 metra, vredna je oko 20 miliona evra i u Putevima Srbije očekuju da taj infrastrukturni objekat bude završen i pre ugovorenog roka.
- Rok za završetak levog tunela Straževica je po ugovoru početak 2022, ali izvođač ima jako dobru dinamiku radova, tako da očekujemo da to bude i malo ranije, već krajem iduće godine ili ranije - rekao je Kostadinović.
Objašnjava da je još ranije, kada je izgrađen desni tunel "Straževica", bilo urađeno oko 150 metara ulaznog portala levog tunela "Straževica", a da je sada izvođač uradio oko 500 metara podzemnog iskopa i oko 100 metara iskopa u otvorenom.
- Planirano je da se preostalih oko 20 metara tunela probije u naredne dve nedelje, dakle negde početkom sledećeg meseca -
Inženjer zadužen za tunel "Straževicu" iz kompanije "Pauer čajna konstrakšn korporejšn", koja je glavni izvođač, kaže da nadzire sve što se radi u tunelu i da je veoma zadovoljan tokom radova.
- Sada se radi iskop i postavljanje ankera, a trenutno se proverava mašina i onda će biti nastavljen iskop. Možda nam treba dve nedelje da zavrišimo probijanje tunela - dodao je on.
Pogledajte dokle je stigao tunel:
Kaže da u Srbiji boravi oko 10 meseci, kao i da mu se naša zemlja veoma sviđa.
Desni tunel "Staževica", koji se sada koristi za dvosmerni saobraćaj, počeo je da se gradi još 1992. godine, a pušten je u saobraćaj 2012. godine. Tim tunelom na sektoru 5 obilaznice sada je povezana trasa od Batajnice do Kružnog puta kojim se ide do Bubanj Potoka.
Završetkom leve trake autoputa od novog mosta na Savi kod Ostružnice, kao i obe trake autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok, biće kompletirano svih 47 kilometara autoputa od Batajnice do Bubanj Potoka.
U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture očekuju da to bude završeno za manje od dve godine, kao i da uskoro bude ugovorena i gradnja dodatnih 31 kilometar obilaznice od Bubanja Potoka do Vinče i Pančeva.
Tada će biti izgrađen ceo prsten beogradske obilaznice, koja je počela da se pravi pre oko 30 godina kako bi se izmestio teretni saobraćaj iz grada.
Kostadinović objašnjava da se sada izvode radovi na svim pozicijama na sektorima obilaznice: 4, 5 i 6.
Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od novog mosta na Savi kod Ostružnice, čija je izgradnja pri kraju, do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km. U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku autoputa, opremiti dva tunela: "Lipak" i "Železnik" i izgraditi tri mosta: most broj 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake autoputa od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 km. U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i 3 mosta: most br. 13, 14 i 15.
Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok, u dužini od 9,6 km. U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku autoputa, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i dva mosta: most br. 16 i 17.
Kostadinović kaže da je sledeća godina rok za završetak sektora 4, ali da očekuje da radovi budu završeni i malo ranije.
Naveo je da se mostu broj 15 (sektor 5) koji se nalazi odmah ispred levod tunela "Straževica" koristi posebna skela, ista ona koju su koristili Kinezi u izgradnji mosta preko Save kod Obrenovca na autoputu "Miloš Veliki".
- To je jedna od modernijih tehnologija koja dosta ubrzava radove - istakao je Kostadinović.
Govoreći o radovima od tunela "Straževica" do buduće petlje "Bubanj Potok" (sektor 6), kaže da je izvođač započeo radove na svim pozicijama i da su trenutno najvidljiviji radovi na mostovskim konstrukcijama i da je na većini mostova započeto fundiranje i postavljanje šipova.
Na pojedinim mostovima izvođač je počeo da radi i stubove, rekao je i dodao da su na trasi urađeni pripremni radovi, kao i da sada počinje izrada nasipa.
Kaže da se radilo i u vreme vanrednog stanja i da se nije primetilo neko veće odstupanje u broju radnika i dinamici radova.
Takođe, naglasio da je da se poštuju sve mere i preporuke za suzbijanje korona virusa i zaštite na radu.
Gradnja deonice obilaznice oko Beograda od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj Potoka u dužini od 20,4 km košta 207 miliona evra. Glavni izvođač je kineska kompanija "Pauer čajna konstrakšn korporejšn", a podizvođač je azerbejdžanski "Azvirt", kao i domaće firme.
Video: Ko će i dalje da radi od kuće, kako će se koristiti odmori...
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Skupština počela rad minutom ćutanja za stradale u NS i Dragana Markovića Palmu
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.