Kriza izmešta dobavljače u auto-industriji: Da li je to šansa za Srbiju?
"Očekuju se poboljšanja, ali se ipak prognozira da će pad proizvodnje u Evropi ove godine biti najmanje 20 procenata"
Zbog posledica korona krize proizvodnja u auto-industriji Srbije pala je za 50 procenata, ocenio je, u izjavi za Tanjug, direktor Automobilskog klastera Srbije Ivan Vijatov.
- Posledice u Srbiji slične su kao one u kompanijama koje posluju u EU, jer se prestalo sa proizvodnjom automobila, to se odrazilo na lance snabdevanja, jer proizvođači delova nemaju za koga da proizvode, što se u velikoj meri odrazilo i na naše kompanije u Srbiji - rekao je Vijatov.
Zbog korone, proizvodnja automobila tokom prvih pet meseci u Evropi pala je za 50 odsto, a Vijatov kaže da je tokom maja pad bio i veći. Navodi da je u aprilu evropska proizvodnja automobila bila manja za 70 %, u odnosu na april 2019. godine.
- Očekuju se poboljšanja ali se ipak prognozira da će pad proizvodnje u Evropi ove godine biti najmanje 20 procenata - kaže on.
Trenutna očekivanja su da bi evropska auto-industrija najranije 2022. godine mogla da dosegne nivo proizvodnje sa početka 2019. godine, a top nivo iz 2017. godine, kaže Vijatov, biće dostignut tek 2025. ili 2026. godine.
Vijatov smatra da će automobilska industrija početi da se oporavlja kada građani u Srbiji i širom Evrope počnu da razmišljaju ponovo o kupovini automobila, a do tada auto-industriju treba podržati.
- Srbija bi trebalo da prati preporuke EU, da ih preslika u meri u kojoj je to moguće - kaže Vijatov.
Autoklaster Srbije deo je evropske mreže u kojoj je više od 30 klastera koji će predložiti vladama svojih država zajedničke mere za oporavak. Vijatov dalje navodi da je u toku priprema predloga mera šta bi trebalo uraditi sa automobilskom industrijom širom Evrope. Kako se očekuje, jedna od mera biće i predlog da se koriguje stopa PDV-a za automobile.
Vijatov smatra da će zbog posledica korona krize doći do transformacije lanaca snabdevanja u ovoj globalizovanoj industriji.
- Mislim da postoji šansa za Srbiju da u relokaciji lanaca snabdevanja dobije neke investicije u sektoru auto-industrije, krizu treba iskoristiti kao šansu, dobijam neke informacije da se neke velike kompanije interesuju da dođu u Srbiju i ovde počnu da proizvode - rekao je on. Automobilski klaster Srbije ima 54 kompanije članice, a najveći broj njih proizvodi komponente.
Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
zeljko
Leoni uskoro salje radnike na dvomesecni odmor,i ovako jedva da rade.
Podelite komentar
Zagondzija
To cete pocekati da narod pocne kupovati☝️
Podelite komentar
Ivan
Tesko srbin da razmislja o tome....
Podelite komentar