• 4
 ≫ 

Kriza izmešta dobavljače u auto-industriji: Da li je to šansa za Srbiju?

 ≫ 

"Očekuju se poboljšanja, ali se ipak prognozira da će pad proizvodnje u Evropi ove godine biti najmanje 20 procenata"

  • 4
Saobraćaj, Automobili, Ulica

Foto: Pixabay

Zbog posledica korona krize proizvodnja u auto-industriji Srbije pala je za 50 procenata, ocenio je, u izjavi za Tanjug, direktor Automobilskog klastera Srbije Ivan Vijatov.

- Posledice u Srbiji slične su kao one u kompanijama koje posluju u EU, jer se prestalo sa proizvodnjom automobila, to se odrazilo na lance snabdevanja, jer proizvođači delova nemaju za koga da proizvode, što se u velikoj meri odrazilo i na naše kompanije u Srbiji - rekao je Vijatov.

Zbog korone, proizvodnja automobila tokom prvih pet meseci u Evropi pala je za 50 odsto, a Vijatov kaže da je tokom maja pad bio i veći. Navodi da je u aprilu evropska proizvodnja automobila bila manja za 70 %, u odnosu na april 2019. godine.

- Očekuju se poboljšanja ali se ipak prognozira da će pad proizvodnje u Evropi ove godine biti najmanje 20 procenata - kaže on.

Trenutna očekivanja su da bi evropska auto-industrija najranije 2022. godine mogla da dosegne nivo proizvodnje sa početka 2019. godine, a top nivo iz 2017. godine, kaže Vijatov, biće dostignut tek 2025. ili 2026. godine.

Vijatov smatra da će automobilska industrija početi da se oporavlja kada građani u Srbiji i širom Evrope počnu da razmišljaju ponovo o kupovini automobila, a do tada auto-industriju treba podržati.

Mercedes-Benz, Mercedes, kola, fabrika, kompanija, logo

Foto: Tanjug/AP

- Srbija bi trebalo da prati preporuke EU, da ih preslika u meri u kojoj je to moguće - kaže Vijatov.

Autoklaster Srbije deo je evropske mreže u kojoj je više od 30 klastera koji će predložiti vladama svojih država zajedničke mere za oporavak. Vijatov dalje navodi da je u toku priprema predloga mera šta bi trebalo uraditi sa automobilskom industrijom širom Evrope. Kako se očekuje, jedna od mera biće i predlog da se koriguje stopa PDV-a za automobile.

Vijatov smatra da će zbog posledica korona krize doći do transformacije lanaca snabdevanja u ovoj globalizovanoj industriji.

- Mislim da postoji šansa za Srbiju da u relokaciji lanaca snabdevanja dobije neke investicije u sektoru auto-industrije, krizu treba iskoristiti kao šansu, dobijam neke informacije da se neke velike kompanije interesuju da dođu u Srbiju i ovde počnu da proizvode - rekao je on. Automobilski klaster Srbije ima 54 kompanije članice, a najveći broj njih proizvodi komponente.

Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>