• 17

Saloni u Beogradu digli cene za 200 dinara, na Bledu kafa i pivo 50 €, a Dubrovnik tera goste

Pandemija Covid-19 je "udarila" na mnoga poslovanja, pa gazde sada traže način da brzo povrate profit. Ipak, to rade na štetu klijenata

  • 17
Bled, Hrvatska, manikir

Foto: Pixabay

Kafići, restorani, saloni lepote i drugi uslužni objekti počeli su sa radom pre skoro dva meseca, i mada je navala očigledna, čini se da ih minus u koji su zapali, ipak, tera da podignu cene proizvoda i usluga.

Na primer, znamo da Hrvatska godinama unazad nije jeftina za domaće goste, niti one iz regiona, dok se strancima aktuelne cene ne čine visokim. Ipak, kako pišu lokalni mediji, Dubrovnik je taj koji (stalne) goste iznenađuje iz sezone u sezonu.

Jasno je da na cene utiče i lokacija na kojoj se lokal nalazi, zatim zakup prostora i tome slično, ali ipak, gosti postaju nezadovoljni jer su neki primorski gradovi "na glasu" - u startu formirali jake cene, te nemaju više "lufta" za dizanje. Ili imaju?

Nezadovoljnog turistu iz Hrvatske, koji je seo u kafić u centru Dubrovnika, razljutio je račun na kojem je pisalo da nekoliko pića koštaju oko 200 kuna (više od 3.000 dinara), i to sa popustom za "domaće goste". Istovremeno, putem društvenih mreža se proširila fotografija računa sa Bleda, koji je inače skup.

Problematika je i ta što gazde ne moraju mnogo da podignu cene, da bi obrnule profit, a gosti teško mogu da se sete cena od prošle sezone. To je postepeno poskupljenje, dozirano, koje dobija na značaju kada se pomnoži sa stotinama i hiljadama turista koji ostavljaju novac.

Teško da će neko da prizna šta je tačno izazvalo poskupljenje, i da li je to zaista korona.

Naime, vratimo se na račun sa Bleda: dve kafe (espreso i bela Illy kafa), dva piva (Radler i Erdinger) i jedna flaširana voda s ukusom, koštali su gosta okruglo 45 evra. Međutim, kafići i restorani nisu jedini.

Određeni saloni lepote su takođe počeli da podižu cene nekih usluga, a da pritom nisu promenili lokaciju, opremu za rad, proizvođača. Ovaj "trend" se posebno osladio onima koji rade manikir/pedikir, jer je navala pred leto ogromna. Klijenti su od danas zvanično dužni da dolaze s maskama, ali ih to ne sprečava da bukiraju termin.

Na primer, ako je usluga manikira sa gel lakom koštala 2.000 dinara - sada košta 2.200, što je poskupljenje od čak 10 odsto, a to nije malo. Ako vlasnik/vlasnica u jednom danu ima 5 klijenata, što je neki minimum, za samo jedan dan zaradi dodatnih 1.000 dinara.

Za optimalna 22 radna dana, mada saloni rade i šest dana u nedelji, uz ovo poskupljenje salon u svoju kasu stavi 22.000 dinara. Klijentima nova, jača cena možda ne remeti mnogo mesečne planove, ali salon i te kako ima koristi od nje. 

Da li vam je kozmetičarka naplatila skuplje uslugu? Pišite nam u komentarima. 

Video: Srpski turisti koji su otišli u Grčku: Nismo se pokajali nijednog trenutka!

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Uzorna gradjanka

    Platicu i bicu negovana.

  • Petrana iz CG

    Ne znam da je obavezno ici na manikir i pedikir,to zena moze i sama da odradi sebi,ako bas hocete ono sto se prezentuje kao in izvolite platite, Frizer je ipak nesto drugo.

  • Djdj

    Dubrovnik nikad i nije bio pristupacan cenama turistima sa ovih prostpra i uvek je bio skup, tu godinama dolazi samo tzv elita.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke