• 4

Zašto je dečja garderoba toliko skupa i šta joj najviše diže cenu?

Od Elze od Patrolnih šapa... Šta vaša deca najviše vole i da li im ispunjavate želje?

  • 4
Dečaci, troje dece, deca Foto: amyelizabethquinn /Pixabay

Sigurno ste primetili da odeća, obuća i igračke koje vaša deca vole, a na kojima su popularni TV junaci, koštaju 20, 30 ili čak 50 odsto više, nego ista stvar bez "aktuelnog printa".

Šta se krije iz dečje mode i da li su često paprene cene opravdane?

Čak iako nemate nameru da dete oblačite po poslednjoj modi, činjenica je da su ponekad i one, naizgled jeftine stvari - na kraju skupe. Treba vam mnogo komada odeće, jer je deca brzo prerastu, umažu se, pocepaju, a posebno ako imate dvoje, troje ili više mališana.

Pored onih standardnih troškova koji se "izgube negde usput", dok odeća ne stigne u radnje, roditelji često plaćaju brend, dizajn, a potražnja takođe nameće cenu. Onda kada pronađete dečju stvar na sniženju, budite sigurni da je to neka "realna cena", ali te stvari su uglavnom snižene tek onda kada trgovci primete da se ne kupuju, "ne idu".

Na primer, Diznijevi junaci ili Elza iz crtaća "Zaleđeno kraljevstvo", automatski dižu cenu artikla, jer je pomama za njima planetarna: deci je obično svejedno koju odeću nose, ako ona nema popularni print na sebi, ali, kada vide Elzu ili nekog lika iz "Patrolnih šapa" - mole mamu ili tatu da kupe tu stvar.

Dakle, brendovi tu "igraju" na emociju, na momenat kada vi ne možete da odolite, a da ne kupite detetu ono što mu se sviđa. Isto je i sa igračkama. Ako ste primetili, popularni junaci se sada nalazi svuda, od peškira preko japanki za decu, pa do školskog pribora.

Stvari za mališane su uglavnom i kvalitetnije, od pamuka

bebe, odeća, bodi, krevetac Foto: Pixabay.com

Druga strana medalje je ta da, ponekad, plaćate kvalitetniji materijal, budući da je dečja odeća uglavnom od čistog pamuka, izuzeta od sintetike.

Proizvođači odeće za bebe znaju da deca imaju osetljivu kožu, koja bi brzo reagovala na loše materijale. Za dobrobit deteta odlučuju da ulože više finansijskih sredstava u proces proizvodnje i to dovodi do povećanja prodajnih cena.

Zapravo, proces proizvodnje odeće za decu više se uzima u obzir od one za odrasle, iako su krojevi možda jednostavniji, a utrošak materijala - manji. Evo zašto: podrazumevaju nekoliko bezbednosnih propisa, posebne procese izbora materijala koji su sigurni i privlačni na oko. Kvalitet dečje odeće proverava se iznova i iznova, sve dok se finalna odeća ne upakuje za prodaju.

Da biste u potpunosti razumeli proizvodni proces odeće za decu i prateće troškove, nije suvišno da znate ove različite parametre koji bi mogli da se podele na direktne i indirektne troškove. Nedavno istraživanje je pokazalo da postoji šest vrsta proizvodnih troškova: od troškova sirovina do troškova rada i proizvodnje.

Dadilja, čuvanje dece Foto-ilustracija: Shutterstock

Kako izveštava BabyCenter, tkanina često "odnosi samo 20 do 40 odsto klasičnog proizvoda za bebe", a kada je reč o firmiranoj odeći - bude svega 10 odsto. Jedno je jasno: materijal više nije najvažniji, iako mu se ukazuje pažnja; jednako je važno da odeća bude moderna i trendi.

Iako količina materijala koji se koristi za izradu dečje odeće može biti značajno drugačija od one upotrebljene za garderobu za odrasle, to ne utiče mnogo na cenu. Odmah razbijte tu zabludu: stručnjaci tvrde da u količini materijala ne treba da tražite uštedu, jer je odeća za decu dizajnirana, kao i za odrasle, i samim tim je na ceni.

Ako izuzmemo one opravdane troškove, opet se vraćamo na to da roditelji često sami "podižu cenu" proizvoda za decu, jer proizvođači znaju da su "slabi" na njih. Dizni je, na primer, pre 6 godina kada je popularna Elza zaludela svet, prodao više od 3 miliona haljina s njenim likom, što je tada, otprilike, bio broj devojčica od četiri godine, u Americi.

Verovali ili ne, istovremeno su se prodavale i venčanice inspirisane tim crtanim likom, po ceni od 1.200 dolara - na sniženju.

Video: Trik koji je zaludeo internet: Kako da vam duplo više odeće stane u garderober

(B.Đ./Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Danas

    2. jul 2020 | 13:38

    Najbitnija je koliko toliko , kvalitetna obuca . Garderoba da je cista I uredna . Kakve marke , bacanje para u vodi. Bilo je normalno , da jedni drugim poklanjamo dijeciju garderobu , dijeca obuku par puta I izrastu.

  • Timocanin

    2. jul 2020 | 14:06

    U Srbiji je preskupa u odnosu na cene u inostranstvu , pričam za decu od 1 do 7 god.

  • Mihajlo

    2. jul 2020 | 13:37

    Gluposti! Jedini razlog je iskoriscavanje slabosti prema deci...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>