• 0

Imaju keca u rukavu: Tesli se drma tlo pod nogama, evo zašto kineska e-vozila osvajaju svet

Prodaja ekoloških putničkih vozila sve više dobija na značaju, a naročito u Kini, koja prednjači i kada je reč o proizvodnji

  • 0
auto

Foto: Shutterstock

Električni automobili više nisu novina, ali se ljudi širom sveta još uvek bojažljivo odlučuju za njih. Teško je odupreti se konvencionalnim vozilima, mada rastuća proizvodnja u Aziji, primarno u Kini, polako ohrabruje i one najveće skeptike.

Naime, kako prenosi magazin Forbs, e-vozila proizvedena u Kini dominiraće globalniim tržištem, a po mnogim parametrima mogu da pariraju onima sa Zapada. Štaviše, u nekim domenima, kineska ekološka vozila čak prevazilaze moćne potencijale zapadnih rivala.

Podsetimo, kineski gigant CATL, za proizvodnju baterija za električne automobile, koji između ostalog radi za Teslu i Folksvagen, planira da proizvede bateriju koja ima vek trajanja 16 godina i može da "izdrži" čak dva miliona kilometara.

Nedavno smo pisali i o tome da je 10 građana Srbije dobilo 5.000 evra za električni automobil, a više o svemu tome, uključujući način registracije, možete pročitati OVDE.

Ova inovativna vozila nesumnjivo osvajaju svet, a u najmnogoljudnijoj zemlji planete prošle godine je zabeleženo 2,58 miliona električnih automobila.

U Evropi ih je bilo 970.000, a u SAD 880 hiljada.

 

Osim toga, u Kini postoji najveći broj stanica za punjenje baterije vozila u odnosu na ostatak sveta, a taj broj se povećava i čini 82 odsto od ukupnog povećanja broja takvih stanica svetu.

O tome da Kinezi mogu da "kopiraju" gotovo sve i postignu dobru konkurentnost na tržištu, govori i podatak da su modeli vrhunskog kvaliteta, te je model Xpeng P7 vrlo sličan Modelu 3, proizvođača Tesla. Njegova cena je 36.000 dolara, a od nula do stotinu kilometara na sat P7 ubrzava za samo 4,7 sekundi.

I on nije jedini primer. Ova zemlja je ponovo uspela da postigne ono što mnogima ne polazi za rukom: da pomiri nisku cenu sa dobrim kvalitetom i primamljivim dizajnom. Osim toga, Kina je najveći proizvođač litijuma u svetu, a taj izvor je potreban upravo za proizvodnju baterija.

Na primer, SAD proizvode samo dva odsto litijuma u odnosu na ostatak sveta.

Video: On je Kec, on je Stojadin, on je zvezda jugoslovenske autoindustrije: Zastava 101

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>