Maske su potpuno porazile karmine - nekadašnje antikrizno oružje. Da li je to šansa za maskare?

  • 0
karmin Tokom recesije početkom 2000-ih nastao je termin "karmin indeks" / Foto: Pixabay

Neverovatan splet okolnosti zbog virusa korona, desio se i na tržištu kozmetike, odnosno šminke, pa su tako restriktivne mere u Italiji dovele do pada prodaje karmina za 60 odsto, dok bi na godišnjem nivou prodaja mogla biti umanjena za 24 procenta.

Razlog za to je jasan: maska koju nosimo dobar deo dana, a neko čak i ceo dan (zdravstveni radnici, trgovci...) - potpuno je eliminisala potrebu žena da stavljaju ruž za usne. S druge strane, to bi mogla biti prilika za bustovanje prodaje maskara, budući da su oči sada u prvom planu.

Inače, pad prodaje karmina je još jedan dokaz koliko je pandemija Covid-19 drugačija od svih prethodnih kriza. Naime, ruž za usne se oduvek smatrao antikriznim oružjem, jer kako je ekonomski period bio teži - tako su se karmini bolje prodavali, piše italijanski list Republika.

Reč je o takozvanom "karmin indeksu", terminu koji je smislio Leonard Lauder iz kompanije "Estee Lauder", kako bi opisao povećanu prodaju kozmetike i šminke tokom recesije, 2000-ih godina. Žene su tada masovno kupovale ruževe, jer im finansije nisu dozvoljavale da priušte luksuzniju robu (cipele, tašne).

Ipak, novo vreme, nova kriza, pa i nove navike u kupovini. Sada su u fokusu šminka za oči (maskare, senke, ajlajneri) i lakovi za nokte, a to se uglavnom kupuje onlajn.

Video: Najveći ekonomski izazovi u narednih 10 godina

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>