Najvredniji turski brend kraći za 300 miliona dolara
Turska lira je u padu od početka godine, pri čemu je nedavno zabeležila najslabiji rezultat u istoriji, u odnosu na dolar. Samo dve godine nakon poslednje valutne krize, turski novac je značajno oslabio, a stručnjaci kažu da su razlog za to nekonvencionalni potezi monetarne i fiskalne politike Ankare.
Ta zemlja ovih dana, međutim, nema problem samo sa valutom, već i sa sektorom ugostiteljstva i turizma, koji se postepeno oporavlja, kao i sa najvećim avio-prevoznikom, čije je sedište u Istanbulu.
Naime, "Turkish Airlines" je prijavio neto gubitak u iznosu od 315,9 miliona USD u drugom kvartalu, jer je pandemija Covid-19 uzela maha i stopirala sva putovanja. Prodaja glavne turske avio-kompanije opala je za 67% od aprila do juna, u odnosu na isti period 2019.
Podsetimo, "Turkish Airlines" je, kao i ostale kompanije, bio prinuđen da zbog korona virusa obustavi unutrašnje i međunarodne letove u aprilu i maju, a tek postepeno ih je obnavljao početkom 6. meseca.
Ovaj gigant je, inače, najvredniji turski brend, koji je u istom razdoblju prošle godine upisao neto dobitak od 133 miliona lira.
U drugom tromesečju, prihodi od kargo prevoza su porasli za 90% u odnosu na april-jun 2019, na dolarskoj osnovi. Prihodi od putnika i tehnički prihodi manji su za 96%, odnosno 61 procenat.
Video: Lučić: Telekom će po projekcijama 2023. vredeti 4 milijarde evra
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.