Turizam tone, a otvara se novih 1.000 hotela. Znaju li nešto što svet ne zna?
Turizam je vidno ugrožen tokom pandemija Covid-19, koja je milijarde svetskih putnika zatvorila u kuće. Samim tim, trpe avio-prevoznici, vlasnici apartmana, ali i veliki svetski hoteli.
Prema podacima kompanije za ugostiteljstvo "STR", stopa popunjenosti u njima je opala na ispod 30% u Evropi tokom marta; podaci "M3", firme koja pruža računovodstvene usluge hotelima širom SAD, pokazuju da je popunjenost bila manja za 50%, čak i kad su hoteli spustili cene.
Sve je to deo recesije za koju je MMF u junu predvideo da će dostići 12,5 biliona dolara globalnog gubitka - gotovo 5% svetskog bruto domaćeg proizvoda.
To je mračna slika za svakoga ko započinje bilo koji posao, ipak, Hilton je otvorio 60 novih hotela širom sveta u drugom kvartalu ove godine, dok je Meriot od početka 2020. predstavio 163 smeštaja - uključujući i četiri "Ritz-Carlton"-a. I manji igrači prate ovaj trend.
Vlasnici branda lepote "Fresh" prvi put su počeli da se bave ugostiteljstvom ovog meseca, otvaranjem hotela u njujorškoj dolini Hadson, koji ima 11 soba. "Nobu Hotels" je povećao svoj portfelj za trećinu poslednjih meseci sa novim nekretninama u Čikagu, Londonu i Varšavi.
Prema pisanju sajta "Tophotelnews", dodatnih 775 hotela bi trebalo da se otvori samo u Americi do kraja 2020. Iako to zvuči kontradiktorno, usred korona krize koja je pokosila turizam, stručnjaci kažu da zapravo ima smisla.
Za mnoge nove hotele, odluka o otvaranju traje godinama - i košta miliona dolara. Hotelima uglavnom treba od dve do pet godina da se razviju i pokrenu. Uključujući zemljište, troškovi izgradnje mogu se kretati od nekoliko miliona dolara do nekoliko milijardi USD.
Sa 50% popunjenosti, imovina uglavnom ima dovoljan novčani tok da napravi platni spisak, pod uslovom da stope popunjenosti ostanu stabilne, dok 70% obezbeđuje zdrav povrat ulaganja.
Prema "STR"-u, stopa popunjenosti u američkim hotelima je u junu bila ispod 43%. Uprkos tome, otvaranje novih objekata je "borbeni udarac" za pokrivanje stalnih troškova poput poreza, osiguranja, nekih menadžerskih plata, održavanja i osnovnih troškova za struju - koji se moraju platiti, bilo da je nekretnina otvorena ili zatvorena.
Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.