Turizam tone, a otvara se novih 1.000 hotela. Znaju li nešto što svet ne zna?

  • 0
Grand Hotel Tremezo, Jezero Komo, Italija Foto: Tanjug/AP

Turizam je vidno ugrožen tokom pandemija Covid-19, koja je milijarde svetskih putnika zatvorila u kuće. Samim tim, trpe avio-prevoznici, vlasnici apartmana, ali i veliki svetski hoteli.

Prema podacima kompanije za ugostiteljstvo "STR", stopa popunjenosti u njima je opala na ispod 30% u Evropi tokom marta; podaci "M3", firme koja pruža računovodstvene usluge hotelima širom SAD, pokazuju da je popunjenost bila manja za 50%, čak i kad su hoteli spustili cene.

Sve je to deo recesije za koju je MMF u junu predvideo da će dostići 12,5 biliona dolara globalnog gubitka - gotovo 5% svetskog bruto domaćeg proizvoda.

To je mračna slika za svakoga ko započinje bilo koji posao, ipak, Hilton je otvorio 60 novih hotela širom sveta u drugom kvartalu ove godine, dok je Meriot od početka 2020. predstavio 163 smeštaja - uključujući i četiri "Ritz-Carlton"-a. I manji igrači prate ovaj trend.

Vlasnici branda lepote "Fresh" prvi put su počeli da se bave ugostiteljstvom ovog meseca, otvaranjem hotela u njujorškoj dolini Hadson, koji ima 11 soba. "Nobu Hotels" je povećao svoj portfelj za trećinu poslednjih meseci sa novim nekretninama u Čikagu, Londonu i Varšavi.

Marriott, hotel, kompanija, logo Foto: Tanjug/AP

Prema pisanju sajta "Tophotelnews", dodatnih 775 hotela bi trebalo da se otvori samo u Americi do kraja 2020. Iako to zvuči kontradiktorno, usred korona krize koja je pokosila turizam, stručnjaci kažu da zapravo ima smisla.

Za mnoge nove hotele, odluka o otvaranju traje godinama - i košta miliona dolara. Hotelima uglavnom treba od dve do pet godina da se razviju i pokrenu. Uključujući zemljište, troškovi izgradnje mogu se kretati od nekoliko miliona dolara do nekoliko milijardi USD.

Sa 50% popunjenosti, imovina uglavnom ima dovoljan novčani tok da napravi platni spisak, pod uslovom da stope popunjenosti ostanu stabilne, dok 70% obezbeđuje zdrav povrat ulaganja.

Prema "STR"-u, stopa popunjenosti u američkim hotelima je u junu bila ispod 43%. Uprkos tome, otvaranje novih objekata je "borbeni udarac" za pokrivanje stalnih troškova poput poreza, osiguranja, nekih menadžerskih plata, održavanja i osnovnih troškova za struju - koji se moraju platiti, bilo da je nekretnina otvorena ili zatvorena.

Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>