Na korak smo do mašina na Makiškom polju: Prvo će se podizati nasip za metro i graditi kolektori
Namera je da se Makiško polje prevede u stambeno - poslovnu zonu, uz postojanje značajnih objekata saobraćajne infrastrukture
Prvi radovi na budućem naselju u Makiškom polju moći će da počnu već iduće godine, a oni bi podrazumevali izgradnju atmosferskog kolektora, kao i nasipanje platoa za depo metroa. No, pre bilo kakve gradnje na ovom potezu radiće se na pripremanju tla.
Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, kao i Sekretarijat za komunalne i stambene poslove raspisali su javnu nabavku Tehničke dokumentacije za opremanje lokacije Makiško polje.
Na grafičkim prilozima ističe se urbano tkivo na sadašnjim njivama, posebno je ucrtan pojas budućeg robno-transportnog centra Makiš, a posebno depo metroa sa tri buduće stanice: Železnik, Ranžirna i Makiš. Stanica Makiš biće i početna stanica gradske železnice BG voz.
To je inače planski dokument, ali koji će u sebi sadržati sve potrebne "papire" za izvođača koji u narednom periodu bude izabran za izgradnju.
Projektant koji se Direkciji javi do 17. septembra, a potom i bude izabran na tenderu i zaključi ugovor, ako sve bude po planu, imaće rok od 270 dana za realizaciju ovog velikog posla.
U pitanju je geodetsko snimanje i izradakatastarsko-topografskih podloga, kao i kompletna tehnička dokumentacija za izgradnju atmosferskih kolektora, privremenih priključaka ka recipijentu i za nasipanje platoa za depo metroa. Planska dokumentacija podrazumevaće i projekte za građevinske dozvole.
- Namera je da se Makiško polje prevede u stambeno - poslovnu zonu, uz postojanje značajnih objekata saobraćajne infrastrukture. Sadašnje poljoprivredno zemljište, a buduću značajnu urbanističku celinu, neophodno je zaštititi od štetnog delovanja površinskih i podzemnih voda, kao i sam kvalitet voda - navodi se u konkursnoj dokumentaciji.
Zaštita vodoizvorišta
Izgradnja naselja na području Makiškog polja zabrinula je mnoge koji se brinu za zaštitu beogradskog vodoizvorišta. U konkursnoj dokumentaciji detaljno se objašnjava na koji način bi ono trebalo da bude zaštićeno.
- Makiško polje je izvorišna zona Beogradskog vodovoda i ugroženo je dotokom atmosferskih voda sa sliva koji gravitira prema Makiškom polju i vodama Železničke reke. Predloženim rešenjem u PGR-u planirana zaštita Beogradskog izvorišta od voda iz zaleđa, koja se zasniva na izgradnji planiranog Obodnog kanala duž Savske magistrale sa severozapadne strane i Veznog kanala do VCS "Veliki Makiš". Uloga tih kanala je da prihvate sve vode sa prostora jugoistočno od Savske magistrale i odvedu nezavisnim sistemom od melioracionih kanala u Makiškom polju do VCS "Veliki Makiš" - navodi se u konkursu.
Situacija kao na Novom Beogradu
U delu gde se objašnjava proces zamišljenog nasipanja depoa za metro navedeno je da je situacija gotovo identična onoj na Novom Beogradu.
- Prema predmetnom PDR-u, na delu Makiškog polja između Ranžirne stanice "Makiš" i Savske magistrale, planirana je izgradnja depoa za metro na kome će biti smešteni pogoni za održavanje i skladištenje rezervnih delova i opreme metro sistema. Teren je ravan, sa apsolutnim kotama od 71-73 mnm. Geotehnički uslovi fundiranja i izgradnje budućih objekata uz prethodno nivelaciono uređenje terena, omogućavaju urbanizaciju i izgradnju na ovom prostoru skoro pod identičnim uslovima kao na Novom Beogradu - navodi se u dokumentaciji.
Video: Otvaranje aerodroma Pranjani i kompleksa Halijard za mesec dana
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
D. M.
Blago nama Beograđanima!! Dobijamo prvu liniju metroa!!! Jedino što ta linija nama koji žive i rade u Beogradu ništa ne znači, ali valjda će biti i onih kojima će ona da prestavlja i neku vajdicu, osim ovih koji je grade, oni će se dobro ovajditi. A vi ostali stanovnici ovog grada vi će te malo da popričekate, i dalje će te da se gužvate u gradskom prevozu, naravno uz držanje socijalne distance! Ovi su baš uporni da izgrade metro od ničega do nigde, da naprave gondolu, da raskrče košutnjak, itd., itd. Da li neko može da im kaže da ne rade ništa, jer su tada manje štetni i bezopasniji za sve stanovnike Beograda.
Podelite komentar
Loki
Gde su serpari
Podelite komentar