• 1

Može li NIO da porazi Teslu? Evropa spremna za e-vozila iz Kine

"Nadamo se da ćemo u drugoj polovini sledeće godine početi istraživanje prodajom malog broja vozila u zemljama u kojima su ona popularna", rekao je Viliam Li, predsednik kompanije

  • 1
Makron želi da Francuska ima Foto: Shutterstock

- Kineska marka električnih automobila NIO planira da krene na zapadno tržište sledeće godine, gde želi da uspostavi novu uslugu zamene ispražnjenih baterija punim, umesto dopunjavanja, što bi joj pomoglo da se nadmeće sa rivalom iz Amerike, Teslom - izjavio je u Pekingu predsednik kineske kompanije.

NIO, osnovan 2014. godine, odložio je taj plan zbog pandemije korona virusa, rekao je novinarima Viliam Li, ali sada proučava na kojem tržištu treba da počne i kako da oformi svoje poslovanje.

- Nadamo se da ćemo u drugoj polovini sledeće godine početi istraživanje prodajom malog broja vozila u zemljama u kojima su ona popularna - rekao je Li, ne krijući želju da to bude u Evropi.

"NIO Inc." je najistaknutiji kineski brend, s najvišim cenama, u već krcatoj industriji električnih vozila u Kini, s desetinama konkurenata, uključujući startapove, državne proizvođače automobila i zajednička ulaganja sa stranim partnerima.

Vladajuća Komunistička partija promovisala je električna vozila uz višemilionske subvencije, koje su Kinu učinile najvećim tržištem e-vozila, sa oko polovinom ukupne svetske prodaje takvih automobila.

Tesla, logo, kompanija, fabrika, kola, automobil Tesla spada među 7 svetskih najvrednijih kompanija / Foto: Tanjug/AP

Trebalo je da subvencije prestanu, ali su produžene do 2022. godine da bi se proizvođačima pomoglo da savladaju posledice pandemije.

Li kaže da je potencijalna konkurentska prednost NIO kompanije - usluga koja omogućava vlasnicima da ispražnjene baterije zamene punim, umesto da ih sami pune. Ta kompanija je postavila 143 stanice za zamenu baterija u Pekingu, Šangaju i drugim gradovima.

Dodao je da, ako NIO odluči da tu uslugu ponudi na zapadnim tržištima, to bi mu moglo pomoći da se takmiči s Teslom u prepunim gradovima poput Njujorka i Čikaga, gde vlasnici parkiraju na ulici ili drugde gde ne mogu da pune baterije povezivanjem na kućnu ili javnu mrežu.

Video: Aston Martin DB5 više neće biti samo legendarni automobil: Stiže posebna serija viskija

(Telegraf Biznis/Beta)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Elektro-vozač

    22. avgust 2020 | 07:45

    Sve najbolje želim proizvođačima koji rade na pravim umesto na zastarelim proizvodima. Međutim, utisak da punjenje traje dugo i da se baterije moraju menjati je pogrešan/lažan, pod uticajem starih i loših navika i podsticaja takvog mišljenja od strane naftaškog kartela.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>