Sirevi iz Zrenjanina stižu u zemlje EU i Kine
Kompanija Mlekoprodukt koja posluje u okviru grupe ”Savencia fromage & dairy”, dobila je sertifikat za izvoz proizvoda na tržišta Kine i Evropske unije. Zahvaljujući inicijativi Ministarstva poljoprivrede, ovo je prvi put u istoriji da srpsko mleko i mlečni proizvodi mogu da se nađu i na prostoru Kine, koja predstavlja najveće potrošačko tržište na svetu.
Generalni direktor Mlekoprodukta, Andrej Beslać, u razgovoru za telegraf.rs govori o uslovima koje je bilo potrebno ispuniti kako bi dobili dozvolu za izvoz, proizvodima koji će se naći na novim tržištima, ali i budućim planovima ove kompanije.
- Kompanija Mlekoprodukt koja posluje u okviru grupe ”Savencia fromage & dairy”, dobila je sertifikat za izvoz proizvoda na tržišta Kine i Evropske unije. Šta ovaj uspeh predstavlja za Vas, ali i za srpsku privredu?
Dobijanje jednog ovakvog međunarodnog sertifikata za plasman domaćih proizvoda na tržišta Kine i Evropske unije predstavlja ogroman uspeh za našu kompaniju i još jednu potvrdu da ono što radimo, radimo na pravi način. Izuzetno smo ponosni što je Mlekoprodukt dobio veliku priliku da daljim razvojem i unapređenjem svog poslovanja doprinese takođe i poboljšanju domaće privrede. Velika je čast da imamo priliku da se pojavimo na jednom globalnom tržištu, kao što je Kina, gde su najveći svetski proizvođači i
prerađivači mleka. Želeo bih da istaknem da veliku zahvalnost dugujemo Ministarstvu poljoprivrede, imajući u vidu da je ceo proces krenuo od njih, odnosno od njihovog zahteva koji je upućen Ministarstvu poljoprivrede Kine da se naši proizvodi plasiraju na tom tržištu. Zahvaljujući njihovoj inicijativi, prvi put u istoriji srpsko mleko i mlečni proizvodi su dobili šansu da se nađu na prostoru Kine, koja predstavlja najveće potrošačko tržište na svetu.
- Kako postignut sporazum koji je iniciralo Ministarstvo poljoprivrede utiče na vaše poslovanje i kakve prilike otvara?
Saradnja koju imamo sa Ministarstvom poljoprivrede otvara mogućnosti za sve koji učestvuju u ovom procesu. Pred nama stoji šansa da zajedničkim snagama očuvamo postojeća radna mesta, ali i da u ovom izazovnom periodu stvorimo mogućnosti za nova zapošljavanja. Pored toga, plan nam je da proširimo zonu otkupa mleka i saradnju sa proizvođačima i farmerima. Stvorena je prilika za sve aktere u lancu domaće privrede, počev od domaćih farmera, preko dobavljača sirovine, partnera do industrijskih proizvođača, da imaju izuzetno veliki benefit od ovog sporazuma, ali i ogromnu šansu za uspeh.
- Šta je bilo potrebno da Vaša kompanija ispuni kako biste dobili ovaj sertifikat?
Na prvom mestu mnogo rada, zalaganja i inicijative svih zaposlenih. Naravno, bila su potrebna i investiciona ulaganja. U prethodne tri godine uložili smo preko dva miliona evra u razvoj naših proizvodnih kapaciteta, što je omogućilo da srpske proizvode ponudimo kineskim potrošačima, kao i potrošačima zemalja EU. S tim u vezi instalirali smo dodatni CIP i dodatnu prijemnu liniju za mleko, rekonstruisali i sredili sve podove i zidove. Bilo je važno povećati i kapacitete komore za sušenje sira i skladištenje ambalaže, što smo takođe uradili. Pored toga, nabavili smo nove mašine za topljeni sir, kao i mašine za sečenje polutvrdog sira. Kako nam je bila potrebna i nova pakerica za pakovanje Selekte od 200g, usmerili smo se i na njenu nabavku. Zahvaljujući tim ulaganjima kompanija će moći da nastavi sa redovnim snabdevanjem domaćeg i tržišta u okruženju, uz posao koji joj sledi na kineskom i evropskom tržištu. Takođe, kroz uzajamne partnerske odnose i višedecenijsku saradnju sa Mlekoproduktom, proizvođači mleka, koji su bili prva karika u ovom lancu i procesu sertifikacije, uradili su izuzetan posao u pogledu unapređenja proizvodnje mleka. Kroz investiranje u objekte i aparate za proizvodnju, ali i poboljšanje kvaliteta i zdravlja životinja, realizovali su značajna poboljšanja u pogledu proizvodnje i doveli kvalitet na visok, standardizovan nivo.
- Da li će se povećati proizvodnja i šta je ono što će se izvoziti?
Svakako, proširenje tržišta značiće i povećanje naših proizvodnih kapaciteta. Ideja je da se u saradnji sa našim postojećim partnerima farmerima prošire kapaciteti primarne proizvodnje mleka, a zatim i da pronađemo nove, koji će nam olakšati da plasiramo naše proizvode na tržištu Kine. Sertifikovani proizvodi koji će se izvoziti za Kinu su polutvrdi, tvrdi i topljeni sirevi po čemu je Mlekoprodukt decenijama poznat na srpskom, ali i tržištu zemalja iz regiona.
- Na koja tržišta je Vaša kompanija do sada izvozila?
Naša kompanija je do sada izvozila u okviru zemalja Balkana (Crna Gora, Bosna i Hercegovina i Severna Makedonija) – na bosansko tržište pretežno plasiramo polutvrde dimljene sireve pod markom Karavan, dok su u Crnoj Gori i Makedoniji najviše traženi polutvrdi i topljeni sirevi pod brendom Biser.
- Kada počinje izvoz?
Ovo je tek prva faza. Sledeća faza će podrazumevati potpisivanje potrebne dokumentacije u narednom periodu, nakon čega će i zvanično krenuti izvoz. Od šest firmi iz Srbije koje su se kandidovale za izvoz proizvoda od mleka u Kinu, sertifikat su dobile dve, sa mogućnošću produžetka nakon četiri godine.
- Koji su vaši ciljevi za budućnost?
Pored ciljeva koje sam već istakao, fokus nam je i da zadržimo mlade i kompetentne ljude u Zrenjaninu, tako što ćemo im omogućiti sigurna radna mesta i bolju perspektivu za budućnost. Sa druge strane, usmereni smo na to da svetskom tržištu ponudimo domaće, kvalitetne proizvode i upoznamo ih sa srpskim specijalitetima na koje smo izuzetno ponosni.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Рј38
Јел знате како је Иришки сир добио име?? Ја знам!
Podelite komentar