Žuti karton za tehnološke divove: "Morate više da se potrudite", poručuje EK
Dve godine nakon što su pristali na samoregulativni kodeks prakse za borbu protiv dezinformacija, Fejsbuk, Gugl, Tviter i drugi tehnološki rivali moraju više da se potrude i budu efikasniji u toj nameri, stav je Evropske komisije.
Na takav odlučan pristup Komisije dodatno je uticala situacija vezana za kovid-19, budući da su se lažne vesti širile munjevito društvenim mrežama, tokom prethodnih šest meseci. EK poziva društvene medije da budu aktivniji u borbi protiv ovog problema.
Kompanije, uključujući Fajrfoks (Firefox) i trgovinska tela za reklamnu industriju, potpisale su kodeks 2018. godine u pokušaju da spreče strože propise.
Majkrosoft i TikTok su se naknadno pridružili grupi. Međutim, postoji nekoliko nedostataka u zakoniku nakon procene njegove prve godine rada, rekla je Komisija, a prenosi Rojters.
Ti nedostaci, kako piše u izveštaju koji je dostavljen britanskoj agenciji, mogu se grupisati u četiri šire kategorije. "Nedosledna i nepotpuna primena koda na platformama i u državama članicama, nedostatak jedinstvenih definicija, postojanje nekoliko praznina u pokrivenosti obaveza koda i ograničenja koja su svojstvena samoregulativnoj prirodi koda", navodi se u izveštaju.
Potpredsednica Komisije za vrednosti i transparentnost, Vera Jourova, pozvala je na veće akcije za suzbijanje novih rizika. Dodaje da smo svedoci novih pretnji i aktera, te da je došlo vreme "da se ide dalje i da se predlažu nove mere zaštite". Prema njenim rečima, platforme moraju postati odgovornije i transparentnije.
Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.