Karantin bi "ubio" avio-industriju: Gubici narasli na 140 milijardi evra
Pad prometa i prihoda evropskih avio-kompanija i aerodroma biće ove godine teži nego što se prvobitno procenjivalo zbog pandemije kovid-19, prema najnovijoj analizi Eurokontrola, evropske organizacije za bezbednost vazdušnog saobraćaja.
- Očekuje se da će ukupan broj letova u Evropi biti za 55 posto ili za šest miliona manji u odnosu na 2019, što je za jedan milion veći pad letova nego što se previđalo u prvobitnom scenariju - navodi se u saopštenju objavljenom na zvaničnom sajtu Eurokontrola.
Ukupni gubici avio-kompanija i aerodroma mogli bi da dostignu 140 milijardi evra ove godine, što je za 30 milijardi više od procene iz aprila ove godine. Eurokontrol je tada predviđao postepeni oporavak vazdušnog saobraćaja do kraja 2021, ali to više nije realan scenario jer je novi talas korone u avgustu zaustavio oporavak.
Prema proceni Eurokontrola, vazdušni saobraćaj će narednih meseci biti na nivou 40-50 procenata od uobičajenog. Generalni direktor Eurokontrola, Emon Brenan, ističe izostanak "koordinacije među zemljama članicama".
- Puno je zbrke i jako malo poverenja putnika, jer raste broj zaraženih korona virusom. Sadašnji scenario mogao bi da se poboljša kad bi bilo više koordinacije između zemalja članica o tome kako najbolje upravljati vazdušnim prometom, kroz usklađen pristup prema testiranju i kroz zajedničke procene epidemioloških kriterijuma - naveo je.
Dodao je, istovremeno, da situacija može da postane i gora ako države nastave da uvode opšta ograničenja i karantinske mere, jer takav pristup, kaže, "ubija" turističku industriju.
Video: Avion Er Srbije poleteo za Berlin i Frankfurt po srpske državljane
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Marko
Avio kompanije su ove godine najviše postradale. Naročito one najveće, koje su decenijama bile najuspešnije. U poslednje vreme još uvek dosta dobro posluju samo čarter kompanije, one koje imaju privatne letove za grupe. Manje ljudi deli zajednički prostor, manja je i mogućnost zaraze, tako da se svi koji to sebi mogu da priušte i odlučuju za tako nešto. Sasvim logično.
Podelite komentar