• 11

Placevi prazni, a cene skočile za 2.000 €: Šta se dešava sa automobilima na našem tržištu?!

, Telegraf Biznis

Kako saznajemo, placevi polovnih automobila praktično su prazni, a cene i dalje rastu. Zašto?

  • 11
Autoplac

Foto: Shutterstock, Pixabay

Ukoliko ovih dana tražite ili prodajete četvorotočkaša trebalo bi da se upoznate sa tri trenda koja trenutno vladaju na našem tržištu polovanjaka.

Kako saznajemo, jedna je da su placevi polovnih automobila praktično prazni, a da cene rastu.

Druga da cene nisu pale, kako se to očekivalo od izbijanja korone i treća - da će tek da rastu.

Prvo, osnovni razlog zašto su placevi prazni, a skok je očigledan, jeste da su veoma poskupeli automobili u nabavci kaže za Telegraf Biznis Jovan Pajić iz Balkan car sales.

Prema njegovim rečima, ponuda polovnih automobila na auto-placevima je sve manja. Trgovci su gotovo sasvim prodali dosadašnje zalihe, a zbog čitave situacije, uvoz polovnjaka je i dalje otežan. Primera radi, u prvih šest meseci ove godine uvezeno je čak 30 odsto manje polovnih automobila u odnosu na 2019. godinu.

Drugi faktor jesu dešavanja na svetskom, odnosno evropskom tržištu, gde su cene počele da rastu. Prema zvaničnim podacima, cene polovnih automobila u SAD porasle su za 5,4 odsto, što je najveći skok od 1969. godine.

- Desilo se to da naši distrubuteri ne da ne mogu da nabave polovnjake po starim cenama, ili povoljnijim, nego ne mogu da se dogovore ni oko nove cene koja je drastično veća u inostranstvu - navodi Pajić za naš portal.

To je dovelo pojedine u nezavidnu situaciju da prosto nemaju šta da ponude kupcima.

Insignija skuplja 2.000 evra, a4 nema ispod 13.500!

saobraćaj, automobili

Foto: Unsplash

Branislav Grković sa sajta Polovni automobili ističe za naš portal da je evidentan rast cena polovnih automobila na evropskom tržištu.

- Analiza poznatog sajta za oglašavanje Autoscout pokazuje da su prosečne cene polovnih automobila u porastu u protekla dva meseca. Na primer, Opel Insignija između 2013 i 2017. godišta sada je za 1.500 do 2.000 skuplja nego pre nekoliko meseci, a za Audi a4, iz ove kategorije mlađih polovnih automobila, mora da se izdvoji oko 13.500 evra, a ranije se isti takav automobil plaćao 11.500 evra - ističe nam on.

Takođe, prema njegovim rečima, u prvih šest meseci ove godine uvezeno je čak 30 odsto manje polovnih automobila u odnosu na 2019. godinu tako da je i na našim auto-placevima manja ponuda.

On kaže da polako ono što se dešava na evropskom tržištu dolazi i kod nas pa polovni automobili u Srbiji ili drže cenu ili im cena blago raste.

Pišite nam u komentarima, da li prodajete ili kupujete polovan automobil, kakva su vam ikustva?

Video: Svet i Evropa su gladni automobilskih guma, a Japanci će ih hraniti iz Srbije

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pera

    Polovnjaka nikad vise, placevi krcati. Naručen tekst za ozbiljan biznis magazin.

  • Mix

    Za koju godinu sve to ide u staro gvožđe.Automobili na fosilna goriva su prošlost.To su poslednji trzaji. Biće A4, 500 eura,ali neće niko da ga kupi,jedino da napravi kokošarnik od njega.Hibridi su stvarnost.

  • Budan

    Neću moći noćas da spavam zbog ovoga.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke