• 13

Računali smo koliko para "bacamo" na hranu i piće s automata na poslu? Mesečna ušteda bar 3.000 RSD

Gotovo svaka veća firma danas ima mašine sa grickalicama i napicima, za osveženje na poslu, a radnici u njih svakodnevno ubacuju dobar deo svoje plate

  • 13
automat, hrana, piće

Foto: Unsplash

Ne setite se da kupite užinu ili osvežavajući napitak na vreme? Stalno ste u gužvi, ne želite ujutru da čekate u prodavnici 10 ili 15 minuta u redu? Sve znamo, niste jedini. Mnogi zaposleni se ne "naoružaju" hranom i pićem za radne sate, pa onda posežu za automatima. Ipak, to ih baš i ne čini srećnima.

Iako su tu, kao "prva pomoć", hrana i piće iz automata su dosta skuplji nego u prodavnici. Izuzetak su, recimo, kafe. Espreso, kapućino ili late možete kupiti već za 70 do 90 dinara, što čak iako je lošijeg kvalieta nego u kafiću, složićemo se da je i prilično jeftinije.

Ali, ako se osvrnemo na vodu, čokoladice, slaniše, sokove i ostalo, kako tu stoje stvari? Cene iz automata (eng. vending machine) poredimo sa cenama iz marketa.

Grickalice

U automatima nećemo naći širok asortiman proizvoda kao u (super)marketu, ali ćemo naći one koji se, kod nas, verovatno najčešće konzumiraju. To su Smoki, perece, grisine, Plazma keks, koje nalazimo po ovim cenama (po redu pisanja) u automatu - 60, 50 i 80 dinara, dok isti proizvodi u marketu koštaju oko 28, 40 i 60 RSD.

Ako svaki dan na poslu kupujete Plazmu iz automata, razlika u odnosu na cene iz prodavnice, na mesečnom nivou (20 radnih dana) iznosi: 400 dinara.

Čokoladice

Posle slanog, obično dolazi slatko. Ako vam usred rada padne šećer ili jednostavno želite da malo "povratite" elan, logično je da ćete posegnuti za kockicom ili tablom čokolade. Ako poredimo popularne proizvode kao što su KitKat, Cipiripi (30 gr), Eurocrem blok (50 gr) ili 7Days mini-tortu, situacija je sledeća: 70, 50, 88 i 49 RSD su cene iz automata, dok u radnjama pronalazimo ovakve prosečne cene: 55, 28, 50 i 34 RSD.

Ako svaki dan na poslu kupujete Eurocrem blok iz automata, razlika u odnosu na cene iz prodavnice, na mesečnom nivou iznosi: 760 dinara.

automat, hrana, piće

U Japanu, automati koji nas "mame" nalaze se na mnogim gradskim lokacijama / Foto: Unsplash

Piće

Stižemo i do dela na koji verovatno odlazi najviše para na poslu, izuzev novca izdvojenog za doručak i ručak. Ako imamo u vidu da u kancelariji provodimo najmanje osam sati dnevno, što je maltene ceo dan, sasvim je razumljivo da ćemo imati potrebu da se osvežimo u nekom trenutku.

Ako na poslu nemate aparate sa filtriranom vodom, a ne želite da pijete onu iz česme, verovatno često posegnete za flaširanom vodom 0,5 l. Tu su i razni sokovi koji vas mame, pa hajde da vidimo koliko su skuplji, ako ih kupujemo preko automata: Rosa, Knjaz Miloš, Next (0,33 l), Koka-Kola, Fanta, Sprajt i Šveps u limenci koštaju 80, 80, 90 i 100 RSD (svi gazirani sokovi), a u radnjama cene su 40, 38, 67 i 55 do 60 RSD sok u limenci.

Ako svaki dan na poslu kupujete vodu Rosa i Koka-Kolu (limenka) iz automata, razlika u odnosu na cene iz prodavnice, na mesečnom nivou iznosi ukupno, za oba proizvoda: 1.700 dinara.

Ono što takođe treba pomenuti jeste da, ako kupujete preko automata, na vreme spremite sitni novac, jer mašine vraćaju kusur do 80 dinara. 

inlflacija, cene, novac, racuni, primana, racunica, kućni bužet, potrošačka korpa

Foto: Shutterstock

S obzirom na datu računicu, i uz cene koje variraju od radnje do radnje, možemo da zaključimo da za 20 radnih dana, prosečni zaposleni koji na poslu dnevno kupuje manju kutiju keksa, čokoladicu, flašicu vode i limenku gaziranog soka, smanjuje svoj budžet za oko 2.860 dinara.

Za taj novac, možete dobro da ručate u nekom restoranu, "okrepite" rezervoar svog automobila, počastite sebe novim komadom odeće ili odvedete porodicu u bioskop.

Kompanije koje se bave proizvodnjom i distribucijom ovih mašina, uglavnom posluju u SAD, Japanu i Evropi (Francuska, Nemačka, Italija, Velika Britanija, Rusija i Španija), što znači da stanovnici ovih zemalja imaju najveću potrebu za korišćenjem automata, bilo na poslu ili drugim lokacijama.

Video: Kakva motivacija za bolji rad: Šefovi usvojili alpaku, zaposleni je šetaju, hrane, maze se s njom...

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nikola

    Ne znam u kojoj ste firmi bili, ali kod mene su cene u aparatu iste kao u marketu, čak jeftinije nego na nekim trafikama. Kafe su 30 ili 40 dinara, limenke coca cole 60 dinara, cokoladice 30 do 50 dinara. Trosak za postavljanje i odrzavanje aparata je mnogo manji nego za market/trafiku. Logicno jr da su cene ako nista drugo iste.

  • 012

    A gde da nađem prvo posao?

  • Хрвоје

    У болницама много значи на пацијентима који могу да их једу.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke