Uštedećemo 10 miliona evra: Za list nepokretnosti, nema više razlike kod notara i RGZ

  • 1
Popis stanovništva, anketa Foto: Shutterstock

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstvo pravde usaglasili su danas obim i vizuelni prikaz lista nepokretnosti kako bi se izbegle dosadašnje nedoumice da li je izvod iz lista nepokretnosti izdat od javnih beležnika identičan listu koji izdaje Republički geodetski zavod, odnosno da li ima istu pravnu snagu.

Vizuelni prikaz odgovaraće listu nepokretnosti koji je i do sada izdavao Republički geodetski zavod uz dodatak overe beležnika koji ga je izdao.

Sastanku koji je održan u Vladi Srbije pored predstavnika dva ministarstva, prisustvovali su i predstavnici Republičkog geodetskog zavoda, Javnobeležničke komore Srbije, Kabineta predsednice Vlade i Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj. Izvodi koji su, od strane javnih beležnika, izdavani u prethodnom periodu imaju dokaznu stranu javne isprave.

Vlada Srbije je kroz postupak digitalizacije omogućila da se svi podaci o nepokretnosti mogu dobiti elektronskim putem od strane državnih organa, koji se čine javno dostupnim preko sajta RGZ.

Državni organi su preko servisne magistrale povezani i po službenoj dužnosti pribavljaju sve podatke iz službenih evidencija. S druge strane, građani ako žele da provere status svoje nepokretnosti to mogu vrlo lako da učine preko interneta jer su sve digitalne mogućnosti obezbeđene i nema potrebe da troše svoje vreme i odlaze u Službe za katastar nepokretnosti.

U cilju dodatnih ušteda vremena i troškova, od juna 2020. godine osim RGZ-a i javni beležnici i geodetske organizacije izdaju list nepokretnosti. Izvod iz lista nepokretnosti može se preuzeti kod javnog beležnika besplatno u elektronskom formatu ili kao odštampani primerak izvoda u papiru po ceni od 540 dinara.

Uvođenjem jednošalterskog sistema omogućen je upis prava svojine preko javnih beležnika, tako da za isprave nastale posle jula 2018 godine stranke više nemaju obavezu da odlaze na šaltere drugih organa kako bi podnele zahtev za upis u katastar, prijavile porez ili pribavile izvod iz lista nepokretnosti.

Efekti unapređenog postupka upravljanja nepokretnostima ogledaju se u efikasnom i ekonomičnom postupku upisa u katastar. U prethodna 24 meseca, preko eŠaltera je podneto 686.424 isprava za upis prava u katastru, a prosečno vreme rešavanja upisa je 6.23 dana.

Pojednostavljivanjem procedura za upis prava u katastru na godišnjem nivou, ostvarene su zbirne uštede koje iznose 2.727.484 evra, dok se za naredne četiri godine očekuju uštede u iznosu od 10 miliona evra, što pokazuje značaj sprovedenih reformi i smanjenje opterećenja kojem su pre reforme bili izloženi građani i privreda.

Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pera

    24. oktobar 2020 | 07:30

    A sto onda odbijaju narod sa saltera i vracaju po papire kod notara.tj elektronsku dopunu dokumenata a imaju na uvid licno u originalne papire....Ne zele cak ni da pogledaju te iste dokumente....

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>