Ništa se ne baca: Od zaliha piva prave popularno piće, osporavano u 19. veku
Džin ima dugu tradiciju i sastavni je deo mnogih koktela
Ovo je trebalo da bude velika godina za Japan. Budući da su Letnje olimpijske igre 2020 trebalo da budu održane u Tokiju, ova ostrvska država očekivala je da će 40 miliona turista oplemeniti njene obale.
Ali, kada je kovid-19 uzeo maha, Olimpijske igre su odložene, a ekonomija, koja se već trudila da ojača, dodatno je potučena. Kako su barovi i restorani pretrpeli značajno smanjenje poslovanja, prodaja piva u Japanu opala je 26% u prvoj polovini godine, navodi Blumberg.
To je stvorilo veliki problem malim pivarama. O tome svedoči i Isamu Joneda, iz "Kiuchi Brewery", koji kaže da je njima ostalo mnogo zaliha ovog popularnog alkoholnog pića. Morali su brzo da smisle rešenje, kako dragocene zalihe koje neće biti upotrebljene - ne bi propale.
Odlučili su da propadajuće pivo pretvore u drugo alkoholno piće, omiljeno već decenijama među svim generacijama, a to je džin. Još u aprilu su pokrenuli kampanju "Save Beer Spirits", tako što su pivnicama i lokalnim barovima nudili neprodato pivo, odnosno šansu da ga iskoriste i zarade.
Reč je o pivu sa rokom trajanja od četiri do šest meseci, koje ne bi imalo rok trajanja kada bi bilo pretvoreno u džin. Japan je 1994. ublažio svoje stroge zakone vezane za manje pivare, što je izazvalo procvat zanatskog piva. Iako je ukupna prodaja piva u Japanu stagnirala u poslednjoj deceniji, zanatsko pivo je u porastu.
Njegov udeo od 0,5% u ukupnom tržištu piva u 2007, više je nego utrostručen do 2016. godine. "Kiuchi Brewery", osnovan 1823, jedan je od mnogih proizvođača pića koji su se razvili u zanatsku pivaru, kada su se promenili zakoni o malim pivarama.
Oni godinama koriste pivo za izradu vinskog likera od šljive, a u prošlosti su eksperimentisali sa likerima od džina. To piće je uglavnom napravljeno na bazi ječma, raži ili pšenice, koji se fermentišu u kašu, a zatim destilišu. Kada se dobija iz piva, preskače se proces dobijanja kaše i fermentacije, i odmah se prelazi na destilaciju.
Japanska pivara, stara 200 godina, zatražila je od barova koji učestvuju u kampanji da pošalju najmanje 20 litara neiskorišćenog piva, koje bi bilo pretvoreno u džin. Od svakih 100 litara piva, dobija se oko osam litara džina. Zatim se to piće, koje je čak bilo zabranjeno u drugoj polovini 19. veka, pakuje u flaše od 750 ml.
Video: Maska za svaki porok: Genijalan trik da popijete vaše omiljeno piće
(Telegraf Biznis)
Video: Jevremović: Ove godine na raspolaganju imamo 9.300 sadnica
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.