• 0

Algoritam koji će vas naterati da se vratite u kancelariju: Da li će ovo uvesti sve firme?

Kreator ovog programa kaže da 80 odsto njihovih ovogodišnjih prihoda dolazi od kompanija koje su prepoznale značaj sigurnosti na radnom mestu u jeku pandemije kovid-19

  • 0
kancelarija

Foto: Unsplash

Još u januaru je Nik Eurek bio spreman da otkrije proizvod koji je razvijao tri godine. On je suosnivač male firme sa sedištem u Džordžiji, "Maptician", koja je u 2020. ušla spremna da proda svoj novi analitički alat.

On mapira prostor kancelarije i, preko mobilne aplikacije, pokazuje zaposlenima u stvarnom vremenu gde ljudi sede. Ideja je bila da taj algoritam pomogne radnicima da što više vremena provedu sa kolegama, posebno u velikim kompanijama gde su ogromni kolektivi, a kontakti uživo svedeni na minimum.

Plan se dramatično promenio kada je na proleće nastupila pandemija korona virusa. Ideja "licem u lice" pala je u vodu, jer su milioni radnika počeli da rade na daljinu. Ovo definitivno nije godina "bližeg upoznavanja". Ipak, Eurek nije hteo da mu plan propadne, pa da je skroz promenio.

Ažurirana verzija softvera firme "Maptician" i dalje prati raspored sedenja zaposlenih i analizira pod - ali koristi se da pomogne radnicima da izbegavaju jedni druge.

Uprkos želji radnika i poslodavaca da nastave svoje prepandemijske rituale, za milione Amerikanaca povratak u kancelariju odložen je na neodređeno vreme, zbog virusa koji se ponovo rasplamsava. U velikim gradovima poput Njujorka i San Franciska, u kancelarijama je i dalje manje od 50% radne snage.

Dolaze samo oni koji moraju, tj. koji ne mogu da rade posao od kuće. Ali, kako proceniti da li i smanjeni broj dovodi do povećanog rizika? Tu nastupa algoritam, koji sada već koristi nekoliko kompanija u SAD, a pomaže im da mapiraju "vruće tačke" u radnom prostoru, premeste radnike po potrebi i zakažu ili otkažu sastanke.

Eurek kaže da više od 80% njihovog prihoda ove godine dolazi od kompanija koje traže načine da stvore bezbedne uslove za rad, dok vraćaju radnike na posao. "Maptician" platformu trenutno koristi 50 preduzeća, a korisna je, pre svega, zato što detektuje rizična područja i "opominje" ako su prolazi preuski, stolovi preblizu postavljeni, a sale za sastanke previše "zatvorene".

korona, Firma, radnici, zaposleni, posao,kancelarija, open office

Foto: Pixabay

Osim toga, algoritam je "vremenski osetljiv", što znači da ih kompanije mogu koristiti kao vid traženja kontakata: ako neko u kancelariji prijavi pozitivan kovid-19 test, saradnici mogu da uđu u mapu i vide da li su ikada sedeli u blizini te osobe.

Druge kompanije su stvorile sopstvene alate kako bi ponovo mogle da otvore svoje radne prostore. Pre pandemije, "SquareFoot", brokerska kuća za komercijalne nekretnine s Menhetna, imala je više od 50 zaposlenih koji su svakodnevno dolazili na posao.

Konferencijske sale bile su prepune, kantina je vrvela od ljudi, a zaposleni su radili "rame uz rame" u open space prostoru na 750 kvadratnih metara. Sada su radni stolovi udaljeni najmanje dva metra, zaposleni nose maske, a izmenjena kantina podrazumeva i barijere od pleksiglasa. Ta kompanija je došla do zaključka da u jednom momentu može da ima 27 od 59 zaposlenih u radnom prostoru.

One kompanije koje ne žele da rizikuju, kao što su Tviter, Fejsbuk, Gugl, Majkrosoft, uglavnom neće vraćati na posao do leta 2021. godine sve one radnike koji nesmetano mogu da rade na daljinu. "Salesforce", s druge strane, ostaje pri tome da se radnici mogu vratiti u kancelariju, ali samo ako im poslodavac ulije poverenje.

Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke