"Samo da ne završimo kao oni": Kako je Nokia postala primer neslavne propasti

 ≫ 
  • 1
nokia, mobilni Foto: Unsplash

Svi se sećamo te, tada nove ere, kada su se pojavili mobilni telefoni, a Nokia je bila glavni proizvođač. Ipak, finsku kompaniju osnovanu davne 1865. godine, u jednom momentu je nepovratno pregazilo vreme, i sada je ona primer kako ne treba poslovati, odnosno toga šta se desi - ako niste dovoljno brzi i konkurentni.

Na ovu kompaniju, koja sada uporno pokušava da se nametne modernizovanim modelima, osvrnuo se nedavno i CEO kompanije Folksvagen (VW), Herbert Dis, koji je rekao da "Nokia nije preživela, zato što nije bila dovoljno brza". O tome govori baš u vreme kada se i sama VW Grupa nalazi pred brojnim izazovima.

S druge strane, nemački gigant je tokom pandemije došao do vrlo pozitivnih poslovnih rezultata. Ali, to nije razlog za opuštanje. VW zapošljava 635.000 ljudi, a korona kriza je posebno uticala na auto-industriju. Svestan trenutne situacije, Dis apeluje da sve kompanije moraju da prate tehnološke novine, ako misle da uspeju.

- Ne želimo da budemo druga Nokia - rekao je Dis, aludirajući na to šta se dogodi ako ne pratite vreme u kojem poslujete i trendove. Ideja je da budući VW auto bude povezan u cloud.

Prema njegovim rečima, "automobil sve više postaje softverska sprava koja skuplja ogroman broj podataka i uz pomoć veštačke inteligencije stvara znanje o vozaču, uslovima na putu, bezbednosti...".

Kada je reč o finskom divu, Dis nije jedini koji ovako misli. Naime, Reid Hofman, suosnivač LinkedIn-a, kaže da je "Nokia dobar primer šta se desi ako niste oprezni". Pre 13 godina, ta kompanija je bila najveći proizvođač mobilnih telefona, s velikim potencijalom i tržišnom kapitalizacijom nešto manjom od 99 milijardi dolara.

- A onda su Epl i Samsung stigli na tržište. Godine 2013. Nokia je prodala svoj posao sa uređajima, prava na patente i licencu za korišćenje mapa, koji su donosili samo gubitke, i to Majkrosoftu, za 7 mlrd dolara. Tri godine kasnije, Majkrosoft je prodao posao Foxconn-u i HMD-u za samo 350 miliona dolara - kaže Hofman, i dodaje da je Nokia za manje do decenije zabeležila pad veći od 99%.

Kako dalje navodi, "Nokia je ustvari nastavila da raste čak i nakon lansiranja iPhone-a i Guglovog operativnog sistema Android. Svoj vrhunac je dostigla kada je isporučila 104 miliona telefona 2010. godine. Ali, prodaja je nakon toga opala, nadmašili su je Android 2011 i iPhone 2012. Kada je rukovodstvo shvatilo egzistencijalnu pretnju sa kojom se suočavaju, bilo je prekasno".

Video: Nokia je predstavila najnoviji smartfon

(Telegraf Biznis)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Realno

    7. novembar 2020 | 10:30

    Bila top model na svim tržištima i zbog ostanka na mojkrosoft sistemu a ne androidu otišla u čabar.Mora da izbace model koji je bolji od S 30 ultra samo da krenu.Sa prosečnim modelima nema šta da traže na tržištu.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>