"Samo da ne završimo kao oni": Kako je Nokia postala primer neslavne propasti
Ovo je stav šefa Folksvagena, Herberta Disa, koji je dodao da ne želi da "njegova kompanija završi kao Nokia"
Svi se sećamo te, tada nove ere, kada su se pojavili mobilni telefoni, a Nokia je bila glavni proizvođač. Ipak, finsku kompaniju osnovanu davne 1865. godine, u jednom momentu je nepovratno pregazilo vreme, i sada je ona primer kako ne treba poslovati, odnosno toga šta se desi - ako niste dovoljno brzi i konkurentni.
Na ovu kompaniju, koja sada uporno pokušava da se nametne modernizovanim modelima, osvrnuo se nedavno i CEO kompanije Folksvagen (VW), Herbert Dis, koji je rekao da "Nokia nije preživela, zato što nije bila dovoljno brza". O tome govori baš u vreme kada se i sama VW Grupa nalazi pred brojnim izazovima.
S druge strane, nemački gigant je tokom pandemije došao do vrlo pozitivnih poslovnih rezultata. Ali, to nije razlog za opuštanje. VW zapošljava 635.000 ljudi, a korona kriza je posebno uticala na auto-industriju. Svestan trenutne situacije, Dis apeluje da sve kompanije moraju da prate tehnološke novine, ako misle da uspeju.
- Ne želimo da budemo druga Nokia - rekao je Dis, aludirajući na to šta se dogodi ako ne pratite vreme u kojem poslujete i trendove. Ideja je da budući VW auto bude povezan u cloud.
Prema njegovim rečima, "automobil sve više postaje softverska sprava koja skuplja ogroman broj podataka i uz pomoć veštačke inteligencije stvara znanje o vozaču, uslovima na putu, bezbednosti...".
Kada je reč o finskom divu, Dis nije jedini koji ovako misli. Naime, Reid Hofman, suosnivač LinkedIn-a, kaže da je "Nokia dobar primer šta se desi ako niste oprezni". Pre 13 godina, ta kompanija je bila najveći proizvođač mobilnih telefona, s velikim potencijalom i tržišnom kapitalizacijom nešto manjom od 99 milijardi dolara.
- A onda su Epl i Samsung stigli na tržište. Godine 2013. Nokia je prodala svoj posao sa uređajima, prava na patente i licencu za korišćenje mapa, koji su donosili samo gubitke, i to Majkrosoftu, za 7 mlrd dolara. Tri godine kasnije, Majkrosoft je prodao posao Foxconn-u i HMD-u za samo 350 miliona dolara - kaže Hofman, i dodaje da je Nokia za manje do decenije zabeležila pad veći od 99%.
Kako dalje navodi, "Nokia je ustvari nastavila da raste čak i nakon lansiranja iPhone-a i Guglovog operativnog sistema Android. Svoj vrhunac je dostigla kada je isporučila 104 miliona telefona 2010. godine. Ali, prodaja je nakon toga opala, nadmašili su je Android 2011 i iPhone 2012. Kada je rukovodstvo shvatilo egzistencijalnu pretnju sa kojom se suočavaju, bilo je prekasno".
Video: Nokia je predstavila najnoviji smartfon
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Realno
Bila top model na svim tržištima i zbog ostanka na mojkrosoft sistemu a ne androidu otišla u čabar.Mora da izbace model koji je bolji od S 30 ultra samo da krenu.Sa prosečnim modelima nema šta da traže na tržištu.
Podelite komentar