Gotovo je sa besplatnim ChatGPT-om kakav znate

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

ChatGPT više neće biti mesto bez reklama. Novi podaci iz beta verzije Android aplikacije pokazuju da OpenAI već interno testira uvođenje reklama unutar ChatGPT-a, što je potez koji bi značio da je gotovo sa besplatnim ChatGPT-om kakav svi znamo.

Do sada je iskustvo korišćenja ChatGPT-a bilo oslobođeno klasičnih reklama. Iako postoje pretplatnički paketi i napredni modeli, korisnicima do sada niko nije pokušavao da direktno prodaje proizvode kroz odgovore. To bi uskoro moglo da se promeni.

U najnovijoj beta verziji aplikacije pojavile su se nove stavke povezane sa funkcijama poput "search ads", "search ads carousel" i tzv. bazaar sadržaja. Sve ukazuje na to da OpenAI želi da napravi model sličan onom koji već godinama koristi Google Search, gde su oglasi direktno upleteni u rezultate pretrage.

Najvažnija razlika je u tome što ChatGPT potencijalno poseduje daleko dublje uvide u interesovanja korisnika nego klasični pretraživači. Ljudi sa veštačkom inteligencijom razgovaraju o ličnim problemima, planovima, kupovinama, željama i navikama. To otvara vrata za ekstremno precizno targetirane reklame, kakve do sada nismo imali priliku da vidimo.

Procureli detalji sugerišu da će se oglasi u početnoj fazi pojavljivati isključivo u okviru pretrage. Ipak, malo ko veruje da će na tome ostati ako se model pokaže kao finansijski uspešan.

ChatGPT ima publiku kakvu oglašivači mogu samo da sanjaju

Razlog zbog kog OpenAI ozbiljno ulazi u svet reklama je jednostavan. ChatGPT danas koristi oko 800 miliona ljudi svake nedelje, dok je krajem 2023. imao oko 100 miliona. Samo godinu dana kasnije broj je prešao 300 miliona, a zatim eksplodirao.

Procene govore da se kroz ChatGPT svake nedelje pošalje i do 18 milijardi poruka, dok se ukupan mesečni saobraćaj meri sa više milijardi poseta. Dnevno se obradi oko 2,5 milijarde upita, a najveća baza korisnika trenutno je u Indiji, ispred Sjedinjenih Američkih Država.

Drugim rečima, OpenAI sada ima platformu veću od većine društvenih mreža, sa znatno dubljim uvidom u ponašanje korisnika. U takvom okruženju, reklame nisu pitanje da li, već samo kada i kako.

Za razliku od Google-a, gde korisnik pretražuje jednu stvar i odlazi dalje, ChatGPT gradi dugotrajne odnose sa ljudima. Pamti kontekst, interesovanja, navike, čak i raspoloženja. Upravo to je ono što oglase u ChatGPT-u čini potencijalno najmoćnijim oglašivačkim alatom ikada napravljenim.

Ako OpenAI zaista krene tim putem, oglašavanje na internetu ulazi u potpuno novu fazu. Umesto banera i sponzorisanih linkova, korisnici će dobijati reklame koje deluju kao normalni odgovori u razgovoru. Granica između saveta i oglasa biće tanja nego ikada.

Za sada se sve vodi kao testiranje, ali signali su jasni. ChatGPT ulazi u fazu u kojoj više neće biti samo alat, već i ogromna oglasna platforma. A tada se pravila igre menjaju za sve.

(Telegraf Biznis)

Video: 2911_ SAZZ Initiative 3

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>