"Biću poslednji ministar koji nadgleda radove na ovoj obilaznici. Mora biti gotova za dve godine"
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture danas je obišao radove na projektu Beogradska obilaznica
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović obišao je danas radove na projektu Beogradska obilaznica i tom prilikom apelovao na izvođače i investitore da intenziviraju građevinske radove kako bi se taj projekat završio u predviđenim rokovima.
Momirović je najpre imao sastanak sa predstavnicima kineske kompanije "Power Construction Corporation" koja izvodi radove, a nakon toga je obišao deonicu oko Tunela Straževica, kao i ostale lokacije u okviru projekta.
- Svi u zemlji znaju šta je obilaznica oko Beograda, jer se decenijama o njoj priča. Nadam se, a imam i takav nalog od predsednika Aleksandra Vučića, da ja budem poslednji ministar koji će nadgledati radove na obilaznici oko Beograda i taj posao moramo da završimo u naredne dve godine, te u tom smeru i nastupamo - kaže on.
Podseća da je deonica velika i kompleksna, da obuhvata više sektora, kao i da postoje mala kašnjenja oko kojih su se sa kineskim partnerima dogovorili da se radovi intenziviraju.
- Apelujem na izvođače i investitore da pojačaju građevinske radove, ovo su neuobičajeno dobre vremenske prilike, sada treba pojačati i završavati radove jer će to biti teže u decembru i januaru - rekao je ministar. Ističe da je sa kineskim partnerima dogovorena dinamika, odnosno definisano gde treba da se ubrzaju radovi i gde postoje problemi.
Problemi su uglavnom pravne prirode i odnose se na eksproprijaciju, navodi.
- Učinićemo sve da omogućimo da se ubrzaju radovi i pomognemo tako izvođačima da obavljaju posao kako treba -rekao je Momirovć. Što se tiče aktuelne epidemiološke situacije, kaže da se građevinski poslovi nastavljaju uobičajeno i da to neće uticati na radove, kao i da svi treba da prate uputstva Kriznog štaba.
Rok za završetak radova - kraj 2022. godine
- Trudićemo se da u prvoj polovini 2022. godine zaokružimo put do Bubanj Potoka, na deonici sektora 6 i pustimo saobraćaj - rekao je Momirović.
Deonica na kojoj se izvode radovi je podeljena na tri sektora.
Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km. U okviru sektora 4 predviđena je leva traku auto-puta, zatim dva tunela: Lipak i Železnik, i izgradnja tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostali radovi na petlji Orlovača (faza II).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1km. U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku auto-puta, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i 3 mosta: most br. 13, 14 i 15.
Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) auto-puta od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 km. U okviru sektora 6 predviđene su kompletno i desna i leva traku auto-puta, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.
Petlja "Bubanj Potok" je u sastavu deonice obilaznice oko Beograda od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj Potoka, i duga je 20,4 kilometra. Na toj deonici, čija izgradnja košta 207 miliona evra, glavni izvođač je kineska kompanija "Power Construction Corporation", a podizvođač je azerbejdžanski "Azvirt", kao i domaće firme.
Nadležni su ranije ukazivali da će završetkom obilaznice biti omogućeno da posle više decenija teretni saobraćaj bude izmešten iz centra grada. Sa ministrom Momirovićem i predstavnicma kineske kompanije radove je obišao i vršilac dužnosti direktora "Puteva Srbije", Zoran Drobnjak.
Video: Ana Brnabić i ministri položili zakletvu
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
FANTOM
Čisto da se zna. Dve godine izgradnje obilaznice je duži period od njegovog ministrovanja koje će trajati godinu ipo. A i korona vreba moj ministre iz prikrajka.
Podelite komentar
Pista
Kolko vidim jedino ministar ne nosi masku znaci svi ovi oko njega su ludi sto je nose ,hoce li ministar biti kaznjen za nenosenje maske.
Podelite komentar